bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به اصلاح قیمت نان و بازرسی‌های روزانه از روند فعالیت و اجرای دستورالعمل‌ها در نانوایی‌ها، با هرگونه تخلف به ویژه در زمینه کیفیت نان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

به گزارش بازارنیوز؛ «حسین فارسی» روز یکشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان ملایر اظهار داشت: هیچ عذر و بهانه‌ای در ارایه نان بی‌کیفیت به مردم پذیرفتنی نیست و روزانه پخت نان در این شهرستان توسط تیم‌های بازرسی، کنترل می‌شود.

وی بر لزوم تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها از نانوایی‌ها و نحوه توزیع آرد باکیفیت در شهرستان تاکید کرد و افزود: تیم‌های نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها، اصناف و بازار باید انقلابی وارد عمل شده و دچار روزمرگی نشوند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر حل مسایل و مشکلات مردم را در راس امور دانست و تاکید کرد: به صورت مستمر و روزانه پنج تیم مشترک در هر ۲ نوبت صبح و بعدازظهر فعال باشند و به صورت روزانه و میدانی بازار را کنترل و با افراد متخلف برخورد جدی داشته باشند.

فارسی با بیان اینکه دشمن به دنبال سوء استفاده و ایجاد نارضایتی بین مردم است، گفت: طبق تاکیدات رئیس جمهور و استاندار همدان، همه باید تمام قد وارد میدان شویم و به مردم خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نداریم، افزود: با توجه به در پیش‌رو بودن شب یلدا، علاوه بر بازرسی‌های روزانه، گشت مشترک نظارتی ویژه تنظیم بازار در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین سوخت جایگزین و برق اضطراری توسط نانوایی‌ها و تامین نان با ماندگاری بالا در زمان بروز بحران انجام شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز اظهار داشت: از ابتدای آذر تاکنون ۶۶۶ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر انجام شد که ۷۵ مورد پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شد.

"کامران زنگنه" افزود: در این بازرسی‌ها ۳۷ واحد به علت کم‌فروشی جریمه شدند که ارزش ریالی تخلف‌ها ۴۵۵ میلیون و ۷۳۵ هزار ریال بود.

سرپرست فرمانداری ملایر: با نانوایی‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود

وی ادامه داد: ۱۰ واحد نانوایی نیز عرضه خارج از شبکه داشتند که ارزش ریالی این تخلف‌ها ۴۷۰ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال است.

به گفته وی در این مدت ۱۵ واحد به علت گران‌فروشی به ارزش ریالی ۱۰۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، هفت واحد نانوایی به علت عدم رعایت ساعت کاری، ۲ واحد تداخل صنفی و ۲ واحد به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جریمه شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر بیان کرد: در آستانه شب یلدا علاوه بر بازرسی‌های معمول روزانه، بیش از پنج گشت مشترک نظارت‌های میدانی و سرزده را از نانوایی‌ها و اصناف در دستور کار دارند.

زنگنه در خصوص سوخت جایگزین نانوایی‌ها نیز گفت: حداقل ۶۰ درصد نانوایی‌های این شهرستان باید در راستای تامین سوخت جایگزین و سیستم برق مبدل و اضطراری اقدام کنند که دستورات لازم صادر شده است.

به گفته وی تاکنون تامین سوخت و استقرار برق اضطراری ۳۵ واحد نانوایی عملیاتی و راستی آزمایی شده و تعدادی نانوایی نیز برای مواقع بحرانی، با توجه به پراکندگی شهر در نظر گرفته شده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با تاکید بر اینکه تیم‌های نظارتی روزانه اصناف و بازار را به صورت سرزده کنترل و رصد می‌کنند، افزود: از ابتدای آذر تا ۲۵ آذر، یک‌هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی در تمامی حوزه‌های اصناف انجام شد که برای ۱۴۸ واحد فرم صادر شد.

زنگنه ارزش ریالی تخلف‌های واحد‌های صنفی بازرسی شده را بیش از ۹ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۵۱۳ هزار عنوان کرد و یادآور شد: برخورد با واحد‌های متخلف جدی است.
شهرستان ملایر دارای حدود ۳۶۰ واحد نانوایی است که از این تعداد ۱۷۷ واحد در شهر ملایر فعالیت می‌کنند.

/ایرنا

برچسب ها: نانوایی ، نان ، ملایر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: