bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
اینستاگرام در حال بررسی راه‌هایی برای وارد کردن NFT‌ها (توکن‌های غیرقابل معاوضه) به این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو و دسترس پذیر کردن آن‌ها برای دو میلیارد کاربرش است.

به گزارش بازارنیوز، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است این سرویس اشتراک گذاری عکس و ویدیو در تلاش برای ساخت قابلیت‌هایی هستند که توکن‌های غیرقابل معاوضه را دربرمی گیرند.

اگرچه این دارایی‌های دیجیتالی برای کلکسیونر‌های هنری یا ویدیویی دنیای مدرن محبوب هستند، اما کلید دیجیتالی برای راه یافتن به متاورس (دنیای مجازی) هستند، زیرا می‌توانند مالکیت را در یک دنیای مجازی انتقال دهند.

موسری در یک استوری اینستاگرام اعلام کرد هنوز خبری برای اعلام وجود ندارد، اما ما قطعا در حال بررسی NFT‌ها و نحوه دسترس پذیرتر کردن آن‌ها برای مخاطبان گسترده هستیم. تصور می‌کنم NFT‌ها عرصه جالبی باشند که می‌توانیم در آن‌ها نقشی داشته باشیم و همچنین راهی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا هستند.

توکن‌های غیرقابل معاوضه معمولا به صورت آنلاین معامله شده و به یک رمزارز مرتبط هستند. این دارایی‌های دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ با رشد انفجاری محبوبیت عمومی روبرو شدند و مجموع فروش آن‌ها امسال به ۱۲ میلیارد دلار صعود کرده که تا حدودی به دلیل ورود برند‌های بزرگی مانند نایکی به عرصه توکن‌های غیرقابل معاوضه و دنیا‌های مجازی بوده است.

شرکت مادر اینستاگرام در ژوئیه با اعلام تغییر نام خود از "فیس بوک" به "مِتا"، موج جدیدی از توجه عمومی به متاورس را برانگیخت. متاورس واژه‌ای است که به فضا‌های مجازی اطلاق می‌شود که در آنجا افراد می‌توانند بازی، کار و تجارت را با استفاده از آواتار‌هایی که به صورت دیجیتالی تعامل دارند، انجام دهند.

اگرچه موسری درباره برنامه اینستاگرام توضیح چندانی نداد، اما اظهارات وی نشان می‌دهد که اینستاگرام ممکن است ابزار‌هایی را برای کاربرانش فراهم کند تا توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای که ایجاد می‌کنند را نمایش دهند یا به افراد امکان می‌دهد تولیدکنندگان محتوای محبوبشان را دنبال کنند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، الساندرو پالوسی، طراح برنامه، نخستین فردی بود که با ارسال اسکرین شات‌هایی در توییتر، از جزئیات برنامه مربوط به NFT‌ها در اینستاگرام پرده برداشت. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از سوی پالوسی، کاربران اجازه خواهند داشت برای NFT‌ها در اینستاگرام مستقیما درخواست خرید دهند و اینستاگرام احتمالا از کیف‌های رمزارز کوین بیس و مِتاماسک و همچنین Novi فیس بوک حمایت می‌کند.

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: