bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن رد ادعای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت اعطای مجوز از سوی مجلس شورای اسلامی برای تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان گفت: مجلس در حیطه وظایف قانونی خود حداکثر همکاری را برای رفع موانع این سامانه با وزارت راه و شهرسازی خواهد داشت.

رد ادعای وزیر راه از سوی یک نماینده مجلس/ تصمیم گیری برای سامانه «املاک و اسکان» در حیطه وظیفه مجلس نیست

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چند روز پیش و همزمان با آغاز نخستین روز از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک وصنایع وابسته، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران، پیرامون آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان اظهار کرده بود که این سامانه در حال حاضر به عنوان یک ابزار کارآمد برای تعیین تکلیف خانه‌های خالی از طریق خود اظهاری شهروندان، مورد استفاده سیاستگذاران حوزه مسکن قرار گرفته است.


وی در خصوص تمدید مهلت نام نویسی جاماندگان این سامانه گفت: با توجه به آثار مثبت این سامانه اکنون وزارت راه وشهرسازی به دنبال آن است که با انجام هماهنگی‌هایی مهلت ثبت نام شهروندان در سامانه املاک و اسکان را برای بار دیگر تمدید کند.


پیرو همین مسئله، «اسماعیل حسین زهی» نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون درخواست وزیر راه و شهرسازی برای تمدید مجدد مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: درحال حاضر ایراد و یا محدودیتی برای ثبت نام شهروندان در سامانه املاک و اسکان وجود ندارد و اکنون نمی‌دانم که وزیر محترم راه و شهرسازی بر چه مبنای تمدید مجدد نام نویسی در سامانه مذکور را منوط بر مجوز مجلس دانسته است.


نایب رئیس کمیسیون عمران افزود: هر گونه تصمیم در مورد سامانه املاک و اسکان در حیطه وظایف وزارت راه و شهرسازی است و پیرو همین مسئله مجلس شورای اسلامی و یا به بیانی دیگر کمیسیون عمران تا کنون حتی سقف زمانی را هم برای ثبت نام افراد در سامانه املاک و اسکان تعیین نکرده است.


وی در پایان تاکید کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل برای سامانه املاک و اسکان، مجلس شورای اسلامی در حیطه وظایف قانونی خود حداکثر همکاری را برای رفع موانع این سامانه با وزارت راه و شهرسازی خواهد داشت؛ درصورت ارسال درخواست از سوی وزارت راه و شهرسازی و یا هئیت دولت برای رفع موانع سامانه املاک و اسکان، مجلس سعی می‌کند آن چالش را در اسرع وقت حل سازد.


گفتنی است که سامانه املاک و اسکان پس از ماه‌ها قطعی، از اواخر شهریور امسال مجدد شروع به کار کرده و درحال حاضر امروز ۳۰ آذر ماه آخرین مهلت ثبت نام شهروندان در این سامانه است؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد که بخشی قابل توجهی از شهروندان هنوز موفق به خود اظهاری اطلاعات مسکن محل سکونت خود این سامانه نشدند و حال باید دید که وزارت راه و شهرسازی برای تمدید مجدد مهلت ثبت نام در این سامانه چه اقداماتی را انجام خواهد داد..


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: