bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
یک کارشناس حوزه رمز ارز گفت:در بازار کریپتوکارنسی، بازی برد و باخت حاکم است و برای اینکه یک شخص سود کند، شخص دیگری باید قربانی باخت شود.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز-عرفان جابری؛ دکتر مجتبی قاسمی، اقتصاددان و کارشناس حوزه ارز‌های دیجیتال در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مسئله مخاطرات سرمایه گذاری به وسیله رمزارز‌ها اظهار کرد: بازار رمز ارز با توجه به اینکه رمزارز‌های مورد معامله دارای ارزش ذاتی نیستند و نمی‌تواند در مبادلات کنش گرا اقتصادی باشند، دارای نوسانات شدید هستند، پس رمزارز به دلیل اینکه ارزش ذاتی و قابلیت رقابت با پول را ندارد و به صورت سفته بازی معامله می‌شود، دارای نوسانات شدید است.

 

مردم در تله رمز ارز گرفتار شده اند/هشدار به سرمایه گذاران بازار کریپتو

قاسمی با تاکید بر این نکته که تمامی سرمایه گذاران بازار رمز ارز نمی‌توانند برنده باشند، تصریح کرد:در بازار کریپتواست‌ها بازی برد و باخت حاکم است و برای سود بردن یک شخص، باید فرد دیگری قربانی باخت شود. در بازی‌های برد باخت ثروت جدیدی خلق نمی‌شود و صرفا باز توزیع می‌شود، پس نتیجه می‌گیریم نوسان ذات این بازار است و دارای ریسک بسیار بالایی است ترکیب تمامی موارد ذکر شده به علاوه رفتار هیجانی و غیر پیش بینی افراد این بازار را در دسته خطرناکی قرار می‌دهد.

این کارشناس پیرامون دلایل ریزش اخیر بازار رمز ارز اظهار کرد: صحبت‌ها و مصاحبه‌های افراد سرشناس بر بازار رمزارز تاثیر گذار است، برای مثال زمانی که ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا که خود ایشان هم از سرمایه گذاران بزرگ این حوزه است در رابطه با رمز ارز واکنشی نشان می‌دهد، بر بازار تاثیر گذار است.

قاسمی ضمن تاکید بر این که صحبت‌های اخیر دادستان کل کشور در رابطه با رمز ارز‌ها درست و به جا بود اظهار کرد: هشدار دادستان کل کشور در این شرایط مناسب بود، ما در کنار قربانی‌های بازار بورس در حال حاضر شاهد هستیم هموطنان در تله رمز ارز گرفتار شده اند و به نوعی قربانی شده اند، علاوه بر اینکه افراد ممکن است سرمایه خود را به علت نوسانات شدید از دست بدهند، کلاهبرداران هم می‌توانند باعث از دست رفتن تمامی سرمایه آن‌ها بشوند.


//پایان پیام

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: