bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: از دو ماه دیگر، تمامی واحد‌های صنفی توزیع کننده مرغ، برای تحویل حواله مرغ منجمد از شرکت پشتیبانی امور دام نیازمند کد یکتا هستند.

به گزارش بازارنیوز، بهنام نیک منش اظهار کرد: حسب ابلاغیه سازمان دامپزشکی به کشتارگاه‌ها و در راستای ساماندهی بازار مرغ از شبکه تامین تا توزیع به موجب جلوگیری از کمبود و گرانی مرغ، تحویل مرغ منجمد منوط به دارا بودن کد یکتا شده است. با این حال تعداد قابل توجهی از واحد‌های صنفی به علت عدم آگاهی از قانون جدید سازمان دامپزشکی هنوز کد یکتا را دریافت نکرده و نتوانسته اند از شرکت پشتیبانی امور دام کشور مرغ منجمد مورد نیاز بازار را تامین کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران و مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی و معاونت بازرگانی داخلی و دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت، هم اکنون الزام واحد‌های صنفی توزیع کننده مرغ به دریافت کد یکتا به مدت ۲ ماه تعلیق شده است. به این ترتیب واحد‌های صنفی، طبق روال سابق می‌توانند مرغ منجمد دریافت و توزیع کنند.

نیک منش گفت: لازم به تاکید است، پس از پایان دو ماه، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به آن دسته از واحد‌های صنفی که کد یکتا دریافت نکرده باشند، مرغ منجمد تحویل نخواهد داد. از این رو ضروری است این واحد‌های صنفی هرچه سریع‌تر برای دریافت کد یکتا اقدام کنند.

نیک منش تاکید کرد: یکی از مزیت‌های دریافت کد یکتا، نظارت بر حفظ سلامت و بهداشت مرغ توزیع شده در بازار است.


/مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: