bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
در شرایطی که فشار آمریکا برای اتخاذ مواضع سرسختانه‌تر کشور‌های اروپایی علیه روسیه به دلیل تنش‌ها بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین ادامه دارد، نخست‌وزیر ایتالیا در این باره اظهارنظر جالبی کرد.

به گزارش بازارنیوز، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا روز چهارشنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری در پایتخت این کشور اعلام کرد، اروپایی‌ها توانمندی لازم برای اعمال تحریم علیه روسیه در حوزه گاز را ندارند.

وی که قبل از نخست‌وزیر شدن در ایتالیا ریاست بانک مرکزی اروپا را برعهده داشت، در کنفرانس خبری به مناسبت آخرین روز‌های سال ۲۰۲۱ میلادی درباره برخی اظهارات برای اعمال تحریم‌های گازی اتحادیه اروپا علیه روسیه اظهارنظر کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، ماریو دراگی گفت: «بیایید ما اروپایی‌ها از خودمان این سوال را بپرسیم اگر ما می‌خواهیم در حوزه گازی (علیه روسیه) تحریم‌هایی اعمال کنیم آیا ما واقعا قادر به انجام این کار هستیم و ما به اندازه کافی قوی هستیم و اینکه آیا در این برهه فعلی، این کار درستی است؟»

نخست‌وزیر ایتالیا سپس ادامه داد: «واضح است که جواب‌ها (به این سوالات) منفی خواهند بود».

دراگی با بیانی اینکه اتحادیه اروپا باید گفتگو با روسیه را حفظ کند، افزود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «می‌خواهد در یک وضعیت برای مذاکرات باشد؛ وضعیتی که طبق آن روند تحولات به عواقب غیر قابل بازگشت منجر نخواهد شد».

هشدار نخست‌وزیر ایتالیا در شرایطی مطرح شده که عملیات ساخت و ساز پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» در ماه سپتامبر پایان یافت و در حال حاضر این پروژه در مراحل دریافت مجوز توسط آلمان و کشور‌های اروپایی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، برخی گزارش‌های اخیر حاکی از این است که به دلیل تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین ممکن است عملیاتی شدن پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی متوقف شود.


/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: