bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
"اُمیکرون" از سرعت انتشار بالایی برخوردار است و اگر نسبت به سویه دلتا مقایسه کنیم، یک فرد که قبلا هم یکبار مبتلا شده باشد، ۴.۵ برابر نسبت به سویه دلتا در معرض ابتلا به سویه "اُمیکرون" قرار دارد.

به گزارش بازارنیوز؛ یک متخصص ایمنولوژی به تشریح ویژگی های سویه جدید کرونا موسوم به "اُمیکرون" پرداخت.

دکتر مهدی تقدسی، با اشاره به انتشار سویه جدید کرونا در جهان گفت: این سویه جدید که "اُمیکرون" نام گرفته تاکنون در بسیاری کشورهای جهان شناسایی شده و آمار مبتلایان آن روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به افزایش قدرت سرایت این ویروس گفت: "اُمیکرون" از سرعت انتشار بالایی برخوردار است و اگر نسبت به سویه دلتا مقایسه کنیم، یک فرد که قبلا هم یکبار مبتلا شده باشد، ۴.۵ برابر نسبت به سویه دلتا در معرض ابتلا به سویه "اُمیکرون" قرار دارد.

تقدسی گفت: طبق اعلام مطالعات کالج سلطنتی انگلیس تعداد مبتلایان این ویروس هر دو روز یکبار حدودا دو برابر شده و سازمان بهداشت جهانی هم طبق آماری که اعلام کرده همین میزان سرعت انتشار ویروس را تایید می کند.

این متخصص ایمنولوژی در خصوص میزان کشندگی این ویروس هم گفت: طبق مطلعات اولیه صورت گرفته میزان کشندگی این سویه جدید نسبت به سویه های قبلی کمتر است، اما مطالعات کالج سلطنتی انگلیس نشان می دهد که هنوز قضاوت در این زمینه زود است.

وی افزود: با توجه به اینکه مواردی از مرگ ناشی از این سویه جدید در کشورهای آمریکا و انگلیس گزارش شده، هنوز نمی توان قضاوت درستی در خصوص میزان کشندگی این ویروس داشت.

 

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: