bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت که بیش از ۶ قطعه زمین از اراضی ملی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان همدان با ۲.۴ هکتار مساحت و ارزش ۱۱ میلیارد تومان از تصرف زمین خواران خارج و آزادسازی شد.

به گزارش بازارنیوز از منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، سرهنگ «مهدی نوری» با اعلام این خبر افزود: متخلفان با هدف تصرف مراتع واقع در اراضی ملی اقدام به کاشت درخت و فنس کشی در این اراضی کرده بودند که با حکم قضایی زمین‌ها رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

وی اظهار داشت: برای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با زمین خواران، یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با همکاری دستگاه قضایی و نیروی اننظامی به صورت قاطع با متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همچنین با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون هرگونه دلیل اقدام به تصرف غیرمجاز اراضی ملی کنند براساس مقررات برخورد و از هرگونه تصرف غیر قانونی این اراضی جلوگیری می‌شود.

سرهنگ نوری با تاکید بر اینکه ورود به عرصه منابع طبیعی خط قرمز یگان حفاظت است، افزود: برخی سودجویان به بهانه‌های مختلف درصدد تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی هستند که با جدیت و براساس قانون با این قبیل افراد برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: تخریب گونه‌های گیاهی و فرسایش خاک غنی دامنه کوه‌ها از جمله آثار منفی تصرف اراضی ملی است که برهمین اساس اقدامات پیشگیرانه شامل نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی مستمر در اراضی در اولویت و دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی بر اساس برنامه پیش بینی شده و در راستای حفاظت از بیت المال و جلوگیری از تصرف غیرقانونی به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و حراست و صیانت از اراضی ملی هستند.

سرهنگ نوری از عموم مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام در راستای تصرف اراضی، قطع درخت، حریق جنگل و مرتع، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش کنند.

استان همدان در مجموع دارای ۸۲۲ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و جنگلی شامل اراضی با وضعیت خوب تا متوسط، بوته زار‌ها با وضعیت متوسط تا ضعیف و مراتع کویری و بیابانی با وضعیت ضعیف تا خیلی ضعیف است.

/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: