bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
افراد حقیقی امروز ۲۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام پالایش نفت تهران بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شتران»، «بپاس» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «اتکای»، «شاوان» و «حآفرین» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت تهران معادل ۲۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه اتکایی ایرانیان با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۰۰میلیارد تومان بود.

/منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: