bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
سخنگوی گمرک از بسته شدن مرز‌های زمینی ایران با کشور‌های همسایه در بخش مسافری خبر داد؛ این مرز‌ها به مدت ۱۵ روز بسته خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، با شیوع سویه جدید ویروس کرونا، مرز زمینی مسافری ایران با کشور‌های همسایه به مدت ۱۵ روز بسته شد. روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغیه‌ای صادر کرده که در آن به ممنوعیت ورود مسافران زمینی به کشور اشاره شده است. به‌گفته لطیفی در حال حاضر محدودیت تردد مسافر بین مرز‌های زمینی با ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان قطعی شده است و مرز زمینی در بخش مسافری با این کشور‌ها به مدت دو هفته بسته خواهد بود و تردد مسافر در این مرز‌ها تحت شرایط خاص است.

سخنگوی گمرک ایران تصریح کرد: افرادی که مجوز اقامت دائم، تحصیل، درمان و تجارت دارند می‌توانند دراین ایام در این مرز‌های گفته شده تردد داشته باشند و همچنین خانواده‌های دیپلمات از این ممنوعیت تردد مستثنی هستند.

به‌گفته سخنگوی گمرک ایران مرز ایران با تمام کشور‌های همسایه در بخش بار فعال است و هیچ محدودیتی اعمال نشده و ناوگان باری طبق روال گذشته در تردد هستند.

در کنار ممنوعیت در مرز زمینی، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اگفته است: تاکنون پروتکل جدیدی که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها پرواز‌های داخلی و خارجی را افزایش دهد، از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ نشده است.

اسفندماه ۱۳۹۹ با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مرز‌های ایران با کشور‌های همسایه بسته شد. از زمان شیوع ویروس کرونا، ترکمستان مرز مسافری خود را به روی ایران بسته است.






/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: