bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
وزیر نیرو با اشاره به وفاق خوبی که در مجلس شورای اسلامی برای کمک به حل مشکلات آب کشور وجود دارد، گفت: تامین اعتبارات این بخش کمک خواهد کرد تنش آبی در اکثر نقاط کشور برطرف شود.

به گزارش بازارنیوز، «علی اکبر محرابیان» امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست با مدیران آب و فاضلاب در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص منابع اعتباری لازم وزارت نیرو را در رسیدن به اهداف کاهش تنش آبی کمک کنند.

وی ادامه‌داد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فرمودند «مساله کشور مساله آب است و به‌زودی این مساله جهانی خواهد شد، این به این معنی است که باید به آن توجه ویژه شود.»

وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: امروز اگر انتظارات مردم در بخش‌های مختلف بررسی شود، مهمترین انتظار مردم این است که هم در بخش شرب، هم در بخش کشاورزی و هم صنعت بتوانیم آب مطمئن و پایدار را تامین کنیم.

محرابیان گفت: برای حصول این موضوع ۲ اقدام اصلی در دستور است، یکی اقدام‌های نرم افزاری، مدیریتی و برنامه‌ریزی و یک سری هم اقدام‌های از جنس سخت افزاری است.

وی توضیح‌داد: امروز برنامه وزارت نیرو این است که در هر ۲ بخش با علم روز و با استفاده از فرهیختگان و مدیران این بخش، هم در بخش مدیریتی و نرم افزاری و هم سخت افزاری بتواند مشکلات کشور را حل کند.

عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان‌کرد: لازمه این کار این است که به احکام بودجه و منابع که مورد نیاز توجه شود.

وی اضافه‌کرد: البته در مجلس وفاق خوبی برای حل مسایل این بخش وجود دارد و از نمایندگان می‌خواهیم برای حل مسائل ما را یاری کنند تا در ظرف زمانی محدود بتوان مشکلات و تنش‌های آبی در بسیاری از نقاط کشور برطرف شود.

محرابیان خاطرنشان‌کرد: در آب‌رسانی روستایی یک برنامه جهشی برای تامین آب پایدار برای ۱۰ هزار روستا پیش‌بینی شده که نخستین قرارداد آن هفته گذشته برای هفت‌هزار و۱۰۰ روستا با قرارگاه جهادی امام حسن (ع) امضا شد که در چارچوب این قرارداد ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین در بخش‌های شهری، سد‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب نیز برای رفع تنش آبی طرح‌های خوبی طراحی شده است.

وزیر نیرو ادامه‌داد: انتظار ما این است که با این برنامه پروژه‌ها فعال شوند و بتوانند مشکلات تنش آبی را برطرف کنند.

/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: