bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
تغییر نحوه بررسی بودجه در مجلس/ اصلاح موافقت‌نامه ایران و افغانستان در خصوص ارتباط راه‌آهن/ تاکید بر برخورد با متخلفین حادثه تصادف جاده خرمشهر - اهواز و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) پنجم ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش بازارنیوز، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه آهن و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه محمد باقر قالیباف فرا رسیدن عید سراسر نور و رحمت، میلاد حضرت مسیح علیه السلام را به تمام حق جویان و انسان دوستان سراسر جهان به خصوص به هموطنان عزیز مسیحی آشوری و کلدانی تبریک و شادباش گفت و افزود: همچنین به هموطنان عزیز مسیحی ارمنی که سالروز میلاد باسعادت حضرت مسیح را همیشه در ۱۶ دی ماه جشن می‌گیرند هم پیشاپیش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
در ادامه جلسه علنی، نمایندگان با کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی بودجه در مجلس موافقت کرده و به بررسی دو شوری بودجه در مجلس رای دادند. بعد از تصویب کلیات طرح اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی، جزییات آن نیز تصویب شد.

گزارش کمیسیون عمران در خصوص لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌اهن مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در آن اعمال کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ دی

در ادامه جلسه، حبیب الله دهمرده نماینده زابل درباره تقاضای خود برای بررسی با اولویت طرح کمیسیون عمران درخصوص انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی را ارائه کرد که با موافقت نمایندگان همراه شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان همچنین گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار را بررسی و جهت تامین نظر شورای نگهبان ایرادات مطرح شده نسبت به آن را اصلاح کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ دی

علی نیکزاد ضمن قرائت پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص حادثه ناگوار تصادف جاده خرمشهر – اهواز در بخشی از جلسه علنی امروز، گفت: این عزیزان عمدتا از کارگران زحمتکش بودند. مجمع نمایندگان استان خوزستان درخواست دارد که با متخلفین حادثه جاده خرمشهر – اهواز برخورد شود.

در همین رابطه نماینده مردم خرمشهر در تذکری ضمن انتقاد از وضعیت جاده خرمشهر به اهواز خواستار تسریع در چهار بانده کردن این جاده شد و گفت: جاده خرمشهر به اهواز به قتلگاه تبدیل شده است و هر روز شاهد تصادفات زیادی در این جاده هستیم. چهار بانده شدن این جاده به کندی پیش می‌رود و باید هر چه سریعتر انجام گیرد.

عبدالله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان هم با ابراز تاسف نسبت به این حادثه از وزیر راه و شهرسازی خواست که سریعا نسبت به رفع مشکلات جاده‌های ارتباطی استان خوزستان اقدام کنند.

دیگر نمایندگان استان خوزستان هم در تذکرات جداگانه‌ای ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از مردم در حادثه تصادف جاده خرمشهر به اهواز بر لزوم رفع مشکل جاده‌های استان خوزستان تاکید کردند.
در بخشی از جلسه علنی امروز، نمایندگان همچنین پس از بررسی گزارش کمیسیون کمسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در خصوص لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ایرادات شورای نگهبان نسبت به این لایحه اصلاح کردند.

 

 

 

 

 

/ایسنا

برچسب ها: مجلس ، دولت ، مصوبات
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: