bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
شکرچی زاده گفت: ۱۵هزار طیف زلزله را از دهه ۶۰ ضبط کردیم که هزار و ۵۲۷ مورد آن یعنی ۱۰ درصد زلزله‌های ثبت شده مربوط به استان کرمان است.

به گزارش بازارنیوز، در هجدهمین سالگرد زلزله بم، همایش پیامد‌های اجتماعی زلزله امروز ۵ دی ۱۴۰۰ با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان مرکز تحقیقات راه وشهرسازی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی، استاندار کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، نماینده شهرستان‌های شرق کرمان در مجلس، امام جمعه و فرماندار بم و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در محل ارگ جدید بم برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۸۳ دستگاه شتاب نگار در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: ۱۵هزار طیف زلزله را از دهه ۶۰ ضبط کردیم که هزار و ۵۲۷ مورد آن یعنی ۱۰ درصد زلزله‌های ثبت شده مربوط به استان کرمان است.

شکرچی زاده ظهر امروز پنجم دی ماه در همایش پیامد‌های اجتماعی زلزله بم گفت: زلزله بم یک شوک به جامعه مهندسی بود و لذا پنجم دی را روز تجدید میثاق مهندسی می‌دانیم.

او ادامه داد: در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی دستورالعمل‌هایی برای ساخت و ساز‌های جدید و ایمن سازی ساختمان‌های موجود نوشته ایم.

او عنوان کرد: اگر بتوانیم سامانه پاسخ سریع را در شهر کرمان مستقر کنیم در مواجهه با زلزله می‌توانیم سریعا آسیب پذیرترین نقطه را شناسایی کنیم و لحظه طلایی را از دست نمی‌دهیم.

شکرچی زاده بیان کرد: به الگوی فرهنگی جدی در آحاد جامعه و مهندسی برای مواجهه با تهدید نیاز داریم.

او ادامه داد: در پیوست اجتماعی بیشتر توجه به تهدید زلزله است و باید به برنامه‌های هدفمند و فرابخشی با موضوعات فرهنگی بپردازیم؛ و در ادامه استاندار کرمان گفت: معماری و توسعه و راهبرد کلان منطقه بم باید بر بستر فرهنگ غنی بااصالت ایجاد شود که خودش را در سختی‌های زمان حفظ کند.






/yjc

برچسب ها: زلزله ، کرمان ، زمین لرزه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: