bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
میزگردی با عنوان "بررسی راهکار‌های مقابله با استخراج غیرمجاز رمز ارزها" با حضور محمد خدادادی مجری طرح تامین برق رمز ارز‌ها در شرکت توانیر و محمدرضا شرقی رئیس کارگروه بلاکچین کمیسیون فاوا اتاق ایران در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.

به گزارش بازارنیوز، بحث رمز ارز‌ها و مسائل قانونی پیرامون آن از جمله مواردی است که امروزه در دنیا مطرح است. ایجاد زمینه قانونی و کنترل این بازار نیز به صورت جدی در کشور ما و بسیاری از کشور‌های جهان مورد بحث قرار گرفته است.

در کشور ما موضوع تولید غیرمجاز رمزارز‌ها به دلیل مصرف برق بالای ماینر‌ها و پایین بودن تعرفه برق در ایران به نسبت قیمت‌های جهانی، مورد توجه قرار گرفته؛ به طوری که یکی از دلایل بروز خاموشی‌های تابستانه، فعالیت تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز‌ها اعلام شده است.

برای برخورد با تولیدغیرمجاز رمزارز و نحوه تعامل با تولیدکنندگان رمزارز که به دنبال فعالیت قانونی هستند، دولت با محوریت وزارت نیرو درحال بررسی و تصویب آیین‌نامه‌هایی است که در برخی موارد، فعالان بلاکچین نسبت به رویکرد‌های دولت انتقاد دارند و در برخی موارد نیز مسئولان وزارت نیرو نظراتی دارند که قابل طرح و بررسی است.

از اینرو، در خبرگزاری تسنیم با همکاری رادیو اقتصاد، میزگردی با عنوان "بررسی راهکار‌های مقابله با استخراج غیرمجاز رمز ارزها" با حضور محمد خدادادی مجری طرح تامین برق رمز ارز‌ها در شرکت توانیر و محمدرضا شرفی رئیس کارگروه بلاکچین کمیسیون فاوا اتاق ایران و عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن زنجیره بلوک آغاز به‌کار کرده که آنچه در ادامه می‌آید مشروح این میزگرد است.

/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: