bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
وزیر نیرو گفت: سرانه آب هر ایرانی از حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به یک‌هزار و ۲۰۰ متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش بازارنیوز، «علی‌اکبر محرابیان» امروز (یکشنبه) در نشست با مدیران صنعت آب و آبفای کشور در محل وزارت نیرو افزود: کاهش سرانه آب لزوم توجه جدی‌تر به سازگاری با کم‌آبی را دوچندان می‌کند.

وی ادامه‌داد: حل چالش‌های آب در این دوره از طریق ۲ راهکار، اقدام‌های نرم افزاری و اقدام‌های عملیاتی و سازه‌ای پیگیری خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: در اقدام‌های نرم افزاری که نخستین گام است، درک این موضوع که کشور درگیر شرایط کم آبی است و پنجه در پنجه کم آبی دارد بسیار مهم خواهد بود.

محرابیان اظهار داشت: کشورمان یکی از کم‌بارش‌ترین کشور‌های جهان است که یک‌سوم تا یک دوم بارش‌ها در آن به وقوع می‌پیوندد و همواره شاهد کاهش بارش‌ها بوده و خواهد بود.

وی اضافه‌کرد: بر همین اساس افزایش بهره‌وری در بخش آب از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، زیرا افزایش بهره‌وری این امکان را می‌دهد تا با منابع کم بتوان مصرف بیشتر را به درستی پوشش داد.

وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: عمده مصارف آب کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب و محیط زیست است که در بخش کشاورزی با توجه به سهم قابل توجه این بخش و میزان رشد آن، میزان اعمال بهره‌وری از ظرفیت بالاتری برخودار است.

محرابیان گفت: اگر صرفه‌جویی در بخش کشاورزی محقق شود مشکلات زیادی از کشور حل خواهد شد، بنابراین توجه به افزایش بهره‌وری در این بخش از ضروریات است که متولی آن نیز باید وزارت نیرو باشد.




/دانشجو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: