bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
مدیرکل گمرک استان ایلام از افزایش ۱۲۰ درصدی صادرات کالا از مرز مهران به عراق در ۹ ماه گذشته امسال خبرداد.

به گزارش بازارنیوز؛ روح‌الله غلامی اظهار داشت: در ۹ ماه گذشته امسال یک میلیون و ۵۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۷۵۸ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام افزود: این میزان کالای صادر شده از نظر وزنی ۱۳۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون حامل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی به مرز مهران وارد می‌شود افزود: کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده و در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.
مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: فعالیت تجار ایرانی و عراقی در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام و در محیط گمرک نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی توسط پرسنل به خوبی رعایت می‌شود.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.





/برنا

برچسب ها: صادرات ، مرز مهران ، عراق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: