bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
گرگان- محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در طرح جهش تولید مسکن تاکنون ۳۷ هزار و ۶۱۹ گلستانی ثبت نام کرده که طبق ارزیابی‌های انجام شده، صلاحیت ۱۱ هزار و ۵۴۷ نفر آن‌ها تأیید شده است.

حسین محبوبی اظهارکرد: در طرح جهش تولید مسکن تاکنون ۳۷ هزار و ۶۱۹ نفر در گلستان ثبت نام کرده که طبق ارزیابی‌های انجام شده صلاحیت و واجد شرایط بودن ۱۱ هزار و ۵۴۷ نفر آن‌ها تأیید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: ارزیابی و پالایش ادامه داشته و شمار متقاضیان واجد شرایط بیشتر خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر گرگان، آق قلا، بندرترکمن، گمیش تپه، مراوه تپه، مینودشت، خان ببین، فاضل آباد، کردکوی، نوکنده، علی آبادکتول، بندرگز، جلین، آزادشهر، تاتار علیا و فراغی فراهم است.

طبق گفته محبوبی بیشترین شمار ثبت نام کنندگان مربوط به شهر گرگان با ۱۴ هزار و ۹۷۶ نفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به تمدید مهلت نام نویسی در طرح جهش تولید مسکن، اضافه کرد: متقاضیان تا ۱۵ دی مهلت دارند در سامانه ثبت نام کنند.

وی اعلام کرد: متقاضی باید چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و استفاده نکردن از امکانات دولتی در حوزه مسکن را داشته باشد.

محبوبی توضیح داد: درخواست تعدادی از ثبت‌نام کنندگان به دلیل وجود سابقه مالکیت و تعدادی هم بابت وجود سابقه بانکی رد شده که امکان اعتراض متقاضیان به نتیجه پالایش در مهلت تعیین شده در سامانه فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: براساس قانون، زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در نهضت ملی مسکن نام نویسی کنند و همچنین براساس مصوبه تازه شورای عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح، راه و شهرسازی، در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر زمین تهیه کرده و در اختیار بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که کارگزار هستند، قرار می‌دهد، اما در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بعد از تامین زمین، سایر اقدامات با بنیاد مسکن خواهد بود.

طبق گفته محبوبی برای تامین زمین در قانون جهش تولید مسکن از زمین‌های دولتی، اراضی مازاد دستگاه‌ها و زمین‌هایی که در اختیار سازمان ملی مسکن است، استفاده می‌شود و همچنین امکان بکارگیری زمین‌های خصوصی با تغییر کاربری و الحاق به بافت وجود دارد.

/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: