bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان کل ظرفیت ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی به بیش از ۲۲میلیون تن می‌رسد.

به گزارش بازارنیوز، احمد عبدلی به ظرفیت مطلوب ذخیره‌سازی و نگهداری کالا‌های اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: برای ذخیره‌سازی کالا‌هایی مانند گندم، برنج، روغن و شکر، ۲۲ میلیون و ۷۵۱ ظرفیت وجود دارد که به این لحاظ در شرایط مطلوبی قرار داریم.

عبدلی تشریح کرد: برای ذخیره‌سازی گندم ۴۷۹ سیلوی ذخیره‌سازی بتنی و فلزی به‌ظرفیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد و ظرفیت انبار‌های مکانیزه ساده دولتی و خصوصی که تعداد آن به ۲۸۲ واحد می‌رسد توان نگهداری ۶.۵ میلیون تن گندم را دارد.

وی افزود: برای ذخیره‌سازی سایر کالا‌های اساسی شامل قندوشکر و برنج نیز بیش از یک‌میلیون تن انبار ذخیره‌سازی داریم که (توسط بخش دولتی) تجهیز و راهبری می‌شوند.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران ظرفیت سردخانه‌های در اختیار این شرکت را برای ذخیره‌سازی مطلوب کالا، ۶۲ هزار تن اعلام کرد.

عبدلی گفت: روغن خوراکی نیز در مخازن روغن به‌ظرفیت ۲۶۱ هزار تن به‌صورت ملکی و استیجاری توسط این شرکت نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با صرفه هزینه‌های عمرانی طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم مراکز ذخیره‌سازی را تعمیر و بازسازی کنیم و با خرید تجهیزات، برای ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی، شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم و به استاندار‌دهای بالایی در بخش نگهداری برای حفظ کیفیت کالا‌های اساسی دست یابیم.



/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: