bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی‌های کرونا گفت: تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوعاملی است که می‌تواند مانع از ابتلا به کرونا شود.

به گزارش بازارنیوز، دکتر حسن ابوالقاسمی در برنامه تلویزیونی "تهران ۲۰" به تفاوت علائم در مبتلایان به سویه جدید اومیکرون با دلتا اشاره و اظهار کرد: علائمی شبیه به سرماخوردگی نظیر عطسه، گلودرد و سردرد مشاهده شده است بنابراین اگر افراد با این علائم روبرو شدند سعی کنند که در جمع و دورهمی‌ها حضور نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در خصوص تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا تصریح کرد: آمار‌هایی که به صورت روزانه از طریق وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی می‌شود، آمار‌های کاملا دقیقی است. به خاطر دارید که در یک بازه زمانی در همین بیمارستان بقیه الله (عج) نزدیک به ۶۰۰ تخت را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم که الان به یک بخش کاهش پیدا کرده و این نشان‌دهنده محدود شدن تعداد بیماران است.

وی افزود: البته این موارد نباید در مردم اطمینان خاطر حاصل کند تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کاهش دهند. چراکه این اتفاق در کشور‌های اروپایی مثل انگلیس، ایتالیا و آلمان دیده شد.

ابوالقاسمی ادامه داد: در کشور‌های اروپایی به دلیل واکسیناسیون سراسری که صورت گرفت، خیالشان از بابت ابتلا به کرونا راحت شد و پروتکل‌های بهداشتی را به حداقل رساندند که نتیجه‌اش را در حال حاضر با موج‌های جدید کرونایی در اروپا می‌توان مشاهده کرد.

عضو کمیته علمی کرونا متذکر شد: تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوعاملی است که می‌تواند مانع از ابتلا به کرونا شود، اما باید توجه داشت که هردو عامل می‌بایست مورد اجرا قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در خصوص افزایش مبتلایان و آمار مرگ و میر آمریکا توضیح داد: شرایط موجود در آمریکا به دلیل آن است که تعداد قابل توجهی از مردم آمریکا به دریافت واکسن توجهی ندارند و بعضا انتقاد‌هایی به نوع واکسن‌های ضعیف شده وارد کردند چراکه تا به حال سابقه تزریق از این نوع واکسن را نداشته‌اند.

ابوالقاسمی در پاسخ به سوال مخاطبان برنامه با مضمون این که آیا خانم‌های باردار می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند یا خیر؟ اظهار داشت: خانم‌های باردار حتما باید واکسن بزنند، موارد زیادی را مشاهده کردیم که خانم‌های باردار واکسن نزدند و مبتلا به این ویروس شدند. از طرفی تا به حال خطر هیچ یک از واکسن‌های کرونا برای خانم‌های باردار ثابت نشده، بلکه مشاهده کردیم تمام زنان بارداری که واکسینه شده‌اند فرزندان سالمی به دنیا آورده‌اند.



/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: