bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از رشد ۳ برابری صدور مجوز‌های مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش بازرنیوز، رامین ربیع: بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۹ در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، ۷۲ نفر به بانک‌های استان معرفی و مبلغ ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: در ۸ ماه سال جاری نیز ۳۲۲ نفر به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۱۲ هزار و ۸۸۶ میلیون ریال پرداخت شده است.

ربیعی در خصوص تعداد قالیبافان بیمه شده در استان البرز تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۱۸ نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که دولت برای پوشش بیمه‌ای این عزیزان امتیازات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره میزان مجوز‌های صادره در حوزه مشاغل خانگی در استان اعلام کرد: در ۸ ماهه امسال، ۱۰۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۸ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده که با مقایسه با سال ۹۹ رشد بیش از ۳ براری را نشان می‌دهد.

ربیعی افزود: همچنین در سال ۸ ماه امسال، ۱۷ جواز تأسیس کارگاه تولید فرش و ۱۷ پروانه بهره برداری برای کارگاه‌های تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به تأثیرات کرونا و کمک‌های دولت در این زمینه به تولیدکنندگان فرش دستباف در استان گفت: تاکنون چند کارگاه تولید فرش دستباف جهت دریافت تسهیلات کمکی به مرکز ملی فرش و بانک‌های عامل معرفی شده و کار آن‌ها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: هم اینک تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوز‌های قانونی کار خود را ثبت نموده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری نمایند.





/مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: