bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پس از ۵۸۰ روز تلفات روزانه کرونا در ایران به ۳۴ نفر رسید.

به گزارش بازارنیوز: از دیروز (یکشنبه) تا امروز دوشنبه ۶ دی سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۷۲۹ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۴۳۴ نفر رسید.

بیشترین فوتی کرونا در اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته

همچنین در شبانه رو گذشته ۲۵ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته اند، اما بیشترین تعداد موارد فوت بیماران کرونایی مربوط به استان‌های اصفهان با ۱۳ نفر، آذربایجان شرقی با پنج نفر، تهران با چهار نفر، فارس با سه نفر و خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با دو نفر بوده است.

در این بازه زمانی، در ۲۰ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و پنج استان نیز یک فوتی داشته اند.

پس از ۵۸۰ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی به ۳۴ نفر رسید. آخرین بار ۵ خرداد سال گذشته، رکورد ۳۴ فوتی در روز ثبت شده بود.

همچنین تا کنون ۶ میلیون ۲۸ هزار و ۴۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۷۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۴۱ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۵۹ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۷۰ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۵۸ نفر دُز دوم و ۵ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۱۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۷ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۲۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶۳۲ هزار و ۷۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش ایرنا، تلفات کرونا طی هفته‌های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور روندی کاهشی داشته که بدون شک این اتفاق را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا ۱۳ مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز تزریق انجام شده بود، اما از همین تاریخ یعنی شروع کار دولت سیزدهم تا ۱۶ آذر ماه شمار واکسن‌های تزریق شده ۹۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۶ دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه ۱۹ آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های ۸۵ و ۸۶ واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی ۸۴ محموله تعداد ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از ۱۵۰ میلیون دز گذشت و به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ششم دی ماه از شناسایی ۲۶ مورد مبتلا به سویه اومیکرون در کشور خبر داد.

وی همچنین گفت: ۱۲ مورد نیز جدیدا شناسایی شده که در دست بررسی است و در روز‌های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

 

/ایرنا

برچسب ها: کرونا ، کووید ۱۹ ، تلفات
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: