bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سخنگوی شرکت گازپروم روسیه ادعا‌ها مبنی بر اینکه این کشور عمداً باعث کمبود گاز طبیعی در اروپا شده است را بی اساس و دروغ خواند.

به گزارش بازارنیوز، به نقل از راشاتودی، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم روسیه ادعا‌ها مبنی بر اینکه این کشور عمداً باعث کمبود گاز طبیعی در اروپا شده است را بی اساس و دروغ خواند.

وی افزود: تمامی اتهامات علیه روسیه و شرکت گازپروم در رابطه با صادرات ناکافی گاز به بازار اروپا کاملاً بی اساس، غیرقابل قبول و نادرست است. به عبارت دیگر، این اظهارات یک مشت دروغ است.

کوپریانوف در ادامه تأکید کرد که گازپروم آماده است تا حجم بیشتری از گاز را تحت شرایط قرارداد‌های موجود به اروپا تحویل دهد و هزینه این منابع کمتر از قیمت‌های لحظه‌ای بازار باشد.

هفته گذشته، قیمت گاز طبیعی در اروپا برای اولین بار از مرز ۲۱۵۰ دلار در هر هزار متر مکعب گذشت و به حدود ۲۱۰ دلار در هر مگاوات ساعت در منزل رسید.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت قراردادی گازپروم برای کشور‌های اروپایی کمتر از ۳۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب است.

سخنگوی شرکت گازپروم همچنین خاطرنشان کرد که همه مشکلات در اروپای غربی توسط اروپایی‌ها ایجاد می‌شود، آن‌ها نباید گازپروم را در این زمینه مقصر بدانند.

به گفته کوپریانوف، برخی از کشور‌ها مانند آلمان و فرانسه حجم گازی را که برای سال ۲۰۲۱ قرارداد بسته بودند، تحویل گرفتند، اما درخواستی برای عرضه اضافی ارائه نکرده اند.

وی افزود: گازپروم ظرفیت حمل و نقل را مطابق با تعداد این درخواست‌ها... ثبت می‌کند.

برخی از مقامات اروپایی بار‌ها گازپروم و دولت روسیه را مسئول بحران فعلی انرژی می‌دانند.

/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: