bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا فاقد ارتباط یا دارای ارتباط بی‌کیفیت هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تمام روستا‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شوند.

به گزارش بازارنیوز، عیسی زارع‌پور در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: وقتی در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان مردم قول دادم که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های کشور (البته روستا‌های بالای ۲۰ خانوار) به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد، تصورم این بود که بر اساس گزارش‌های موجود حدود ۴ هزار روستا از میان بیش از ۴۰ هزار روستا هنوز فاقد ارتباط هستند یا ارتباط بی‌کیفیت دارند.

عیسی زارع پور تصریح کرد:، اما با بررسی دقیق‌تر روشن شد که حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا (۴هزار روستای فاقد هرگونه ارتباطات و ۳هزار و ۶۰۰ روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستا‌ها هم به طور عمده در مناطق دور و صعب‌العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آن‌ها چند برابر حالت عادی است.

وی افزود: با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستا‌های کشورمان تا پایان ۱۴۰۱ مصمم هستیم و پیشرفت این پروژه را به طور دوره‌ای به اطلاع مردم عزیزمان می‌رسانیم. از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی همکارانم ۶۲۶ روستا به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و این تلاش با اتصال ۶۴۰ روستای دیگر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گفته زارع‌پور در طول یک هفته گذشته، ۳۳ روستا در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. سرعت کار با تامین تجهیزات و اعتبارات لازم انشاالله بیشتر هم خواهد شد.

/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: