bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
گرگان- اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان این که ما وارث بنادر به گِل نشسته در ترکمن و گز هستیم، گفت: بندر خواجه نفس ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند حمایت است.

اله یاز اسعدی در خصوص وضعیت و ایجاد بنادر جدید در گلستان، اظهارکرد: سازمان بنادر و دریانوردی در دهه ۷۰ در بندرگز یک پست اسکله گردشگری مسافری و یک باب ساختمان پایانه مسافری احداث کرد و اندازه کشتی‌هایی که در آن دوره در دریای تردد می‌کردند، زیر هزار تن و اسکله‌هایی هم زیر سه متر بودند و بین آبخور کشتی و اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز تناسب وجود داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان افزود:، اما در حال حاضر سایز کشتی‌ها در بنادر شمالی به ۴.۵ الی پنج متر و به هشت هزار تن رسیده، بنابراین در حال حاضر کشتی‌های مسافری نمی‌توانند در بنادر گز و ترکمن پهلو بگیرند.

وی بیان کرد: بندرترکمن در سال ۱۳۷۴ با نگاه تجاری ساخته شد، ولی باز متاسفانه به دلیل این که سایز کشتی‌ها تغییر کرده بود، این بندر هم نتوانست در این حوزه فعالیت کند.

اسعدی گفت: پسروی آب دریا که از سال ۱۳۷۳ شروع شد هم باعث شد که این دو بندر وارد خشکی شوه و می‌توان گفت که ما در گلستان وارث دو بندر به گل نشسته هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر اسکله و حوضچه بنادر ما از دریا فاصله گرفته و دیگر آبی داخل حوضچه بنادر گز و ترکمن وجود ندارد و تبدیل به نیزار و علفزار شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۴ بخش خصوصی برای ایجاد بندر در استان پیش قدم شد که کار ساخت از سال ۱۳۸۵ بعد از صدور مجوزات در خواجه نفس آغاز شد.

اسعدی با اشاره به مشکلات بین سهام‌داران، گفت: خوشبختانه بعد از رفع مشکلات دوباره کار را تحویل گرفته و بندر خواجه نفس تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان بیان کرد: پروژه خواجه‌نفس فعال بوده، اما کند پیش می‌رود و باید از طرف دولت و مسئولان استان حمایت شود.

/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: