bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: چهار واحد نیروگاهی بخار تا پایان امسال به مجموع نیروگا‌های کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، "عباس علی آبادی" در مراسم امضای قرارداد نیروگاه‌های ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان (EPC) و بهاباد (BOT) بین گروه مپنا و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: این نیروگاه‌ها ظرفیت تولید برق کشورمان را افزایش خواهد داد.

وی بر ضرورت بهره ور شدن مصرف برق در کشور تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: شدت بالای مصرف انرژی در کشور اسلامی ایران زیبنده نیست و باید تلاش بر بهره ورشدن مصرف انرژی باشد.

رییس هیات مدیره گروه مپنا ادامه داد: مهم‌ترین نکته در سرمایه‌گذاری‌های بخش برق، اصلاح الگو‌های مصرف و افزایش بهره‌وری است.

وی ضمن اشاره به تحول‌های سریع جهانی آن‌ها را حاصل انرژی برق دانست و افزود: اکنون برق به ضروری‌ترین نیاز بشری تبدیل شده که منشا تحولات آتی نیز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم در این مراسم با اشاره به تجربه سازنده پیشین همکاری با گروه مپنا در ساخت نیروگاه گل‌گهر، ابراز امیدواری کرد که احداث دو نیروگاه شرکت چادرملو نیز منتهی به تجربه‌ای مشابه شود.

"ناصر تقی‌زاده "از نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش‌های برق، آب، راه‌آهن و گاز برای تداوم فعالیت واحد‌های فولادی خبرداد.

وی ابراز امیدواری کرد که گروه مپنا با سرعت و قدرت زیاد، ساخت این دو نیروگاه را انجام دهد.

این پروژه شامل احداث دو واحد گازی با بهره‌گیری از توربین (۳) MGT-۷۰ و یک واحد بخار، سیستم خنک کن ACC و سایر تجهیزات مرتبط است که طی مدت ۳۲ ماه و در دو فاز احداث و تحویل موقت خواهد شد.








/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: