bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
مدیرعامل برق حرارتی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به ۷۰ هزار مگاوات رسیده افزود: براساس برنامه تا پایان سال یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، محسن طرزطلب با اشاره به اینکه از شهریورماه امسال تاکنون حدود یک‌هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند، افزود: این واحد‌ها شامل بخش گاز نیروگاه‌های هنگام و ایران LNG و بخش بخار نیروگاه‌های جهرم، هریس و ارومیه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۸۷ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه حرارتی کشور احداث شده است، ادامه داد: با افتتاح پروژه نیروگاه ارومیه تعداد واحد‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع به ۳۸۳ واحد و ظرفیت در اختیار این بخش به بیش از ۴۷ هزار مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با سنکرون دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه به ۷۰ هزار مگاوات رسید.

طرزطلب با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال از طریق احداث واحد‌های جدید و ارتقای توان تولید واحد‌های موجود حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد.






/مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: