bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
قیمت نفت خام در معاملات امروز سه‌شنبه با امید به این که کرونای اومیکرون تنها تاثیری محدود بر تقاضای جهانی داشته باشد، رشد کرد و به بالاترین سطح خود در 1 ماه اخیر نزدیک شد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: قیمت نفت خام در معاملات امروز سه‌شنبه با امید به این که کرونای اومیکرون تنها تاثیری محدود بر تقاضای جهانی داشته باشد، رشد کرد و به بالاترین سطح خود در 1 ماه اخیر نزدیک شد.


قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، تا ساعت 10:30 به وقت تهران، 0.29 درصد تقیوت شد و به 78.83 دلار رسید.


قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین غرب تگزاس آمریکا (وست تگزاس) 0.40 درصد رشد کرد و به 75.88 دلار رسید.


در صورتی که این روند تا انتهای معاملات امروز پابرجا باشد، این پنجمین رشد متوالی روزانه قیمت نفت خام خواهد بود. هر دو شاخص نفت در معاملات دیروز به بالاترین سطح یک ماهه رسیدند.


با وجود این که روز یکشنبه بیش از 1,300 پرواز در خطوط هوایی آمریکا به علت نگرانی از گسترش گونه اومیکرون لغو شدند و تعدادی از کشتی های کروز برنامه های توقف خود را کنسل کردند، این که دولت انگلیس در روز دوشنبه اعلام کرد تا پایان سال 2021 هیچ محدودیت قرنطینه‌ای جدیدی برای مقابله با گونه اومیکرون وضع نخواهد کرد باعث تقویت بازارهای انرژی شد. دولت انگلیس منتظر خواهد ماند تا شواهد بیشتری در مورد تاثیرگونه اومیکرون بر بخش سلامت بررسی شوند.

منبع:سی ان بی سی

برچسب ها: قیمت نفت ، اومیکرون ، برنت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: