bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۵۰ میلیون تن طی سال‌های آینده به ظرفیت صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود که هر یک میلیون تن محصول در پایین‌دست و بالادست ۱۷۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بازارنیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز سه‌شنبه، هفتم دی در آیین گرامی‌داشت روز صنعت پتروشیمی بیان کرد: پتروشیمی می‌تواند به‌عنوان صنعت پیشران بخش‌های دیگر را یاری کند. حدود ۷۰ طرح در حال اجرا با ۱۰۵ میلیارد دلار ارزش در این صنعت وجود دارد که می‌توانیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهش و فناوری پتروشیمی نیاز‌های فناورانه این طرح‌ها را تأمین کنیم.

وی گفت: ۵۰ میلیون تن طی سال‌های آینده به ظرفیت صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود که هر یک میلیون تن محصول در پایین‌دست و بالادست ۱۷۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

شاهمیرزایی گفت: وزیر امروز قول گرفته است تا همه کاتالیست‌های پالایشی و پتروشیمی طی سه سال آینده داخلی‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم که به صورت عملیاتی وارد توسعه این صنعت شوند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی کامل دارد که در همه موارد سرمایه‌گذاران را حمایت کند.

وی افزود: همه کارگران و زحمت‌کشان در سطوح انتهایی این صنعت سرمایه اصلی این صنعت هستند و مدیران خدمت‌گزاران شما هستند. نسخه اولیه اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده شده و باید باقی مراحلش طی شود تا برای تصویب به دولت ارائه شود.



/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: