bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قیمت اجناس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌تر از قیمت اصناف نیست و تخفیفات اعلام‌شده توسط این فروشگا‌ها به‌عنوان مثال تخفیفت ۴۵ درصدی روی یک کالا به نظر غیرممکن و سؤال برانگیز است.

قاسم نوده فراهانی، در خصوص مشکلاتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اصناف و فروشگاه‌های خرد و کوچک ایجاد می‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشد زیادی داشته‌اند و نمی‌توان مانع رشد آن‌ها و پیشرفت علم روز شد.

این مقام مسئول جامعه صنفی اضافه کرد: وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران و شهرستان‌های بزرگ بر اصناف اثرگذار نیست، اما در شهرستان‌های کوچک کل واحد‌های صنفی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و اغلب موارد موجب تعطیلی واحد‌های صنفی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران بابیان اینکه با توجه به خرید کلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سود فراوانی که دریافت می‌کنند مردم انتظار دارند که قیمت اجناس در این فروشگاه‌ها نسبت به واحد‌های صنفی ارزان‌تر باشد، ادامه داد:، اما طبق شواهد و گواهی بازرسان این اتفاق تا به امروز نیفتاده است و علاوه بر آن تخفیفات اعلام‌شده توسط این فروشگا‌ها غیر ممکن به نظر میرسد به‌عنوان مثال تخفیفت ۴۵ درصدی روی یک کالا سؤال برانگیز است.

نوده فراهانی بابیان اینکه در کشور ما اصناف شبکهٔ توزیع مویرگی دارند که این مورد در کشور‌های دیگر وجود ندارد و کارایی فروشگاه‌ها و صنوف کوچک در زمان شیوع بیماری کرونا مشخص شد، افزود: در کشور‌های مترقی همهٔ واحد‌های عرضه کالا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در همان چند روز اول شیوع بیماری کرونا خالی شدند، اما در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاد و این به این دلیل بود که واحد‌های صنفی ما یک جا متمرکز نیستند و به تعداد زیاد و به صورت مویرگی در سطح شهر‌ها در دسترس همهٔ مردم قرار دارند.

این فعال جامعه صنفی در خصوص اقدام اتاق اصناف تهران برای کنترل قیمت کالا‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی در سطح شهر، گفت: ما در سطح شهر بازرس داریم و اصناف موظف هستند کالا را با فاکتور رسمی خریداری کنند و این فاکتور‌ها را به بازرسین ارائه دهند و با توجه به سود تعیین‌شده برای آن‌ها گران‌فروشی بعید به نظر می‌رسد، اما اگر واحد صنفی اقدام به گران‌فروشی کند باید ضمن پاسخگویی به سازمان تعزیرات جریمه نیز پرداخت کند.


/میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: