bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
معاون نخست وزیر روسیه گفت: تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس در برابر درخواست آمریکا برای افزایش بیشتر تولید مقاومت کردند، زیرا می‌خواهند بر اساس دورنمای روشن به بازار نفت عرضه کنند نه این که تحت تاثیر سیاست باشند.

به گزارش بازارنیوز، آمریکا به دنبال افزایش قیمت بنزین و کاهش نرخ محبوبیت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، اوپک پلاس را برای افزایش سریعتر تولید نفت مکررا تحت فشار قرار داده است. واشنگتن در مواجهه با مقاومت اوپک پلاس در نوامبر اعلام کرد این کشور به همراه متحدانش با هدف پایین بردن قیمتها، نفت از ذخایر استراتژیک برداشت می‌کنند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در پاسخ به این که چرا اوپک پلاس درخواست‌های آمریکا را نادیده گرفت، گفت: اوپک پلاس یک نگرش بلندمدت دارد. وی به شبکه آر بی سی گفت: ما بر این باوریم که درست خواهد بود که به بازار نشان دهیم در میان مدت بر اساس رشد تقاضا چطور تولید را افزایش می‌دهیم. شرکت‌های تولیدکننده باید از قبل بدانند چه سرمایه گذاری‌هایی را برنامه ریزی می‌کنند تا افزایش تولید را تضمین کنند.

اوپک و متحدانش اوایل دسامبر به سیاست افزایش تدریجی تولید ماهانه با وجود نگرانی‌ها نسبت به ایجاد اشباع عرضه در بازار به دلیل برداشت آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک و شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا پایبند ماندند و افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را برای ژانویه تصویب کردند.

نواک گفت: برداشت آمریکا و کشور‌های دیگر از ذخایر نفت استراتژیک تاثیر کوتاه مدت محدودی بر بازار نفت خواهد داشت. وی پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت پس از این که امسال پنج میلیون بشکه در روز رشد کرد، سال آینده حدود چهار میلیون بشکه در روز رشد می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، نواک گفت: قیمت هر بشکه نفت بین ۶۵ تا ۸۰ دلار در سال آینده خواهد بود. قیمت هر بشکه نفت در حال حاضر پایین ۸۰ دلار است.








/ایسنا

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، نفت ، اوپک پلاس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: