bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
شرکت سلامت الکترونیک برکت برای نخستین بار در جهان موفق به تولید کیت تشخیص سریع N و S مبتنی بر آنتی ژن شده است که می‌تواند سویه‌های مختلف ویروس کرونا را بررسی کند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این شرکت کیت تشخیص سریع N و S مبتنی بر آنتی ژن را تولید کرده است که همزمان به تشخیص دو پروتئین اسپایک و نوکلئوکپسید می‌پردازد و دقت تشخیص ویروس کرونا را به شدت افزایش داده است.

در کنار جشنواره ابوریحان از کیت تشخیص سریع جهش اُمیکرون رونمایی شد که در تشخیص این سویه حساسیت و دقت بالایی دارد و در کمتر از ۲۰ دقیقه سویه اُمیکرون را تشخیص می‌دهد و به سرعت، زنجیره آلودگی را قطع می‌کند و در این شرایط بحرانی می‌تواند برای تشخیص سریع و غربالگری دقیق و اطمینان از گسترش پیدا نکردن آلودگی استفاده شود.

همچنین شرکت سلامت الکترونیک برکت در جشنواره ابوریحان لوح افتخار شرکت فناور برتر را به عنوان اولین تولید کننده کیت‌های تشخیص سریع کرونا در کشور دریافت کرد.

این شرکت، پارسال در زمان شیوع بیماری کرونا به عنوان اولین تولید کننده کیت‌های تشخیص COVID-۱۹ مبتنی بر آنتی ژن، این کیت را تولید کرد که در آن زمان جزو سه کشور اصلی تولید کننده این کیت در جهان بود و از واردات این نوع کیت از کره جنوبی به صورت انبوه به علت تولید داخل این کیت در این مجموعه جلوگیری شد.

شرکت سلامت الکترونیک برکت روزانه ۲۰۰ هزار عدد از این کیت تولید کرد و وزارت بهداشت این کیت‌ها را به صورت گسترده در همه مراکز بهداشتی کشور توزیع و استفاده کرد؛ همچنین این کیت‌ها در طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده برای قطع سریع زنجیره آلودگی استفاده شد.



/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: