bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه‌های مرتبط مکلف هستند ظرف ۳ روز کاری درخواست صدور مجوز برای شروع فعالیت‌های مشاغل خانگی را بررسی و تأیید کنند.

حجت‌الله عبدالملکی امروز در جلسه «ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی»، ضمن تشکر از اعضا این ستاد گفت: همه ما قبول داریم که مشاغل خانگی در زیست بوم اشتغال کشور بسیار مهم هستند.

وی افزود: ارزش و مزیت مضاعف مشاغل خانگی در کنار صرفه اقتصادی این است که بانوان علاوه بر کسب درآمد مراقب خانواده خود نیز هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز در خصوص صدور مشاغل خانگی این مصوبه را صادر خواهیم کرد افزود: همه دستگاه‌های مسئول باید ظرف ۳ روز کاری در خواست صدور مجوز برای شروع فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را بررسی و در صورت تایید این مجوز را صادر کنند.

‌عبدالملکی ادامه داد: در صورت عدم صدور مجوز توسط دستگاه‌ها ظرف ۳روز کاری سیستم به صورت خودکار مجوز را صادر خواهد کرد.

وی گفت: فعالیت کسب‌وکار‌های خانگی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند؛ فعالیت‌های که ممنوع هستند، فعالیت‌های مجازی که نیاز به تأییدیه از سوی نهاد‌های ذی‌ربط دارند و گروه سوم فهرست باز است و فعالیت‌های که شامل ۲ لیست بالا نمی‌شوند بدون نیاز به صدور مجوز و صرفاً با ثبت در سامانه و ثبت تعهد نامه اجازه فعالیت خواهند داشت.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: در صورتی که دستگاهی لیست فعالیت‌های مشاغل خانگی مرتبط با حوزه کاری خودر ا ظرف ۱۰ روز کاری مشخص نکند پس از گذشت این فرجه زمانی دیگر لیست آن‌ها قابل پذیرش نخواهد بود.





/میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: