bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با یک بازاریابی درست برای صنایع دستی به راحتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل ایجاد کنیم.

به گزارش بازارنیوز، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رایزن‌های اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ۸۰ درصد لاکچری دنیا که فرش هم جزو آنهاست را چینی‌ها می‌خرند، این یعنی فضا در چنین مناسب است و این وظیفه ماست که بازار را برای صنایع دستی خود رشد دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید بازار هند، چین و اندونزی را فعال کنیم، گفت: اگر سالانه یک میلیون چینی هم به کشور ما بیاید برای گردشگری سودآور خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنر‌های صنایع دستی ما قابل مقایسه با چینی‌ها نیست، تصریح کرد: ما در دیپلماسی بر این باوریم که برای رشد باید مثل فرش، مینیاتوری گره به گره کار را جلو ببریم.

صفری یکی از تارگت‌های ارزآوری را صنایع دستی عنوان کرد و گفت: در چین فرش هنوز به کف زمین نیامده و روی دیوار و میز قرار دارد، اگر به زمین برسد پاسخگوی تقاضا نخواهیم بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه اصالت برای چینی‌ها مهم است، گفت: در بخش صنایع دستی ما دیپلمات‌ها می‌توانیم کمک کننده باشیم و با یک بازاریابی درست برای صنایع دستی به راحتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل ایجاد کنیم.

صفری در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف ما آشنا کردن توریست با پتانسیل‌های گردشگری کشور است، گفت: نکته دیگر گردشگری سلامت است، یکی از صنایعی که رییس جمهور در سفر به یکی از کشور‌های خارجی هدیه کرد تجهیزات اتاق عمل و بیهوشی بود تا بگوید ما فقط توان تولید پسته و فرش را نداریم، بلکه این قدرت را داریم که پذیرای بیماران و گردشگران سلامت باشیم.

/ فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: