bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی با تلاش صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زده شده گفت: امیدواریم چشم انداز تعریف شده مبنی برایجاد ظرفیت ۱۳۰ میلیون تن تولید انواع محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی که به همت سرپرستی بانک تجارت در خوزستان برگزار شد بیان کرد: این صنعت امروز در اوج شکوفایی خود قرار دارد و جای خوشحالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از ۱.۵ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن رسیده است.

خیز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تولید نفت کشور

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر اینکه کاهش خام فروشی نفت یکی از سیاست‌های جدی کشور است گفت: این سازمان برای مشارکت در ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تولید نفت کشور خیز شتاب دهنده‌ای را شروع کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده در منابع هیدروکربونی و کاهش خام فروشی یک دغدغه جدی در کشور محسوب می‌شد که با شکوفایی صنعت پتروشیمی، این امر به لطف تحقق برنامه ریزی‌ها، بیش از پیش در حال نزدیک شدن به اهداف ترسیم شده است
شهیدی نیا افزود: هم اکنون ارزش خوراک مورد مصرف صنعت پتروشیمی معادل ۱.۲ میلیون بشکه نفت خام است و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به واسطه برنامه‌های توسعه‌ای که برای صنعت پتروشیمی پیش بینی شده، این میزان به حدود معادل ۲ میلیون بشکه نفت خام برسد.
وی از صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین نام برد و گفت: این صنعت در شرایط سخت تحریم برای اقتصاد کشور نقش تاثیرگذاری داشته است و همواره توسعه دهنده دیگر ارکان صنعتی در کشور بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه، یکی از زمینه‌های توسعه صنعت پتروشیمی را تامین مالی به واسطه همکاری و تعامل با بانک‌ها بیان کرد و افزود: در این زمینه، بانک تجارت، همکاری قابل توجهی با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داشته است.

در این آیین، با اهدای لوح تقدیر به تعدادی از مدیران و کارکنان نمونه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در سازمان منطقه ویژه پتروشیمی، تجلیل شد.

هشتم دی در تقویم کشورمان به عنوان روز صنعت پتروشیمی نامگذاری شده است.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، در بندرامام خمینی (ره) از توابع شهرستان بندر ماهشهر قرار گرفته شده است.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای مدیریت و تحقق توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در منطقه از جمله صنایع پتروشیمی، به صورت زیر مجموعه‌ای از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، براساس مصوبه تیر سال ۱۳۷۶ شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۷ آغاز، و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در این منطقه مهم اقتصادی دعوت کرده است.





/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: