bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بابیان اینکه خودروسازان موظف به تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز هستند، گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را به سیستم دوگانه‌سوز تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش بازارنیوز، محمدحسین باقری با اشاره به ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور، گفت: در حال حاضر سوخت مورداستفاده برای خودرو‌های سبک، بنزین و سی ان جی است که پیش‌بینی‌شده در سبد سوختی کشور بایوفیل ها، متانول، خودرو‌های الکتریکی و ال پی جی نیز قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط بنزین و سی ان جی در سبد سوختی کشور وجود دارد چراکه زیرساخت‌های استفاده از آن‌ها فراهم است.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بابیان اینکه سی ان جی به امنیت انرژی کمک می‌کند، تصریح کرد: برای استفاده از سی ان جی نیازی به دپوی مخازن نیست و هرجایی که خطوط لوله وجود دارد می‌توان جایگاه سی ان جی احداث کرد.

باقری بابیان اینکه خودروسازان موظف به تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز هستند، افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را به سیستم دوگانه‌سوز تبدیل خواهیم کرد که در این راستا با ۶ پیمانکار و ۳۱۰ کارگاه در سراسر کشور قرارداد منعقد کرده‌ایم.





/میزان

برچسب ها: گازسوز ، سوخت ، خودرو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: