bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلمات ارشد این کشور در تماس تلفنی با همتایان خود در تروئیکای اروپایی، درباره ضرورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای صحبت کرده است.

به گزارش بازارنیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «ژان ایو لودریان»، «آنالنا بائربوک» و «لیز تراس» وزرای خارجه کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس صحبت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که از جمله موضوعات مورد بحث، ضرورت بازگشت سریع ایران به توافق هسته‌ای و اهمیت همکاری برای بازدارندگی در برابر روسیه در موضوع اوکراین بود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «آن‌ها در مورد اهمیت تداوم هماهنگی برای جلوگیری از هرگونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین بحث کردند و اجماع متفقین و شرکا را برای تحمیل پیامد‌های هنگفت و هزینه‌های سنگین بر روسیه در صورت چنین اقداماتی تأیید کردند».

بر این اساس، وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، حمایت بی‌دریغ خود از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تکرار کردند.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: «بلینکن و همتایانش همچنین نگرانی‌های مشترک خود را در مورد سرعت تحولات برنامه هسته‌ای ایران در حالی که زمان برای بازگشت تهران به برجام کوتاه است، مورد بحث و بررسی قرار دادند».

به گفته وزارت خارجه آمریکا، آن‌ها بر همبستگی خود با لیتوانی در مواجهه با تشدید آنچه که فشار سیاسی و اقتصادی توسط جمهوری خلق چین ادعا کردند، تاکید داشته و این اقدامات را رد کردند.

بر این اساس، بلینکن، تراس، لودریان و بائربوک همچنین در مورد تلاش‌های مستمر لیبی برای سازماندهی انتخابات ملی گفتگو کردند و بر اهمیت پیشرفت بدون تاخیر روند انتخابات توافق کردند.





/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: