bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران گفت: همه خروجی سد‌ها به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترل کیفیت مجهز شده که در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدار‌های لازم به مسوولان ذیربط ارسال می‌شود و بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سد‌های تهران وجود ندارد.

به گزارش بازارنیوز از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، «محسن اسلامی زاده» افزود: شرکت آب منطقه‌ای تهران، متولی تامین آب با کیفیت برای همه مصارف است که در این زمینه اقدام‌های متعددی به منظور حفظ کمیت و کیفیت آب به عمل می‌آید. یکی از موارد بسیار پر اهمیت، حفظ کیفیت منابع آب شرب بوده که از طریق پنج سد تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از منابع آلاینده از طریق ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخلیه فاضلاب‌های مرتبط با این پدیده اتفاق می‌افتد که در این ارتباط نیز بیشترین میزان قلع و قمع مستحدثات آلاینده در کل کشور در استان تهران صورت گرفته و بر اساس صورتجلسات تخریب بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد و مستحدثه در ۵ سال اخیر تخریب شده است.

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران خاطرنشان کرد: در کنار موارد فوق همکاری سازنده‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای تهران و دستگاه‌های خدمت رسان شکل گرفته به نحوی که هزارمخزن تخلیه مکانیزه زباله در استان‌های تهران و البرز توسط این شرکت نصب شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران به منظور پایش کیفیت منابع آب تامینی، به خصوص در بخش شرب، اقدام به نصب ایستگاه‌های کنترل کیفیت به صورت آنلاین (بر خط) کرده است، افزود: در حال حاضر همه خروجی سد‌ها به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترل کیفیت مجهز شده است که در صورت بروز حوادث آلودگی، هشدار‌های لازم به مسوولان ذیربط ارسال می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ مشکل کیفی در هیچ یک از سد‌های تهران وجود ندارد.

"اسلامی زاده" در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین دستگاه بیومانیتورینگ در سطح بین المللی به منظور تامین کیفیت و پایش آلاینده‌های نوظهور در خروجی سد‌ها نصب شده است که بر اساس رفتار ارگانیزم‌های زنده اقدام به پایش می‌کند.



/ایرنا

برچسب ها: سد ، آب ، ذخایر آب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: