bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بر اساس دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار است که در هفته جاری، ساختمان سه گوش بهارستان میزبان وزرای اقتصاد، صمت، نفت و جهاد کشاورزی به منظور پاسخ به سوال برخی از نمایندگان و ارائه گزارش پیرامون موضوعات مهم اقتصادی کشور، خواهد بود.

وزارای اقتصادی دولت، میهمان این هفته بهارستان/ FATF پای خاندوزی را به مجلس کشاند

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ وکلای ملت در حالی کار خود را  در هفته دوم دی ماه آغاز می‌کنند که قرار است در  بر اساس دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در این هفته ، به مظور دریافت پاسخ سوالات خود و دریافت گزارش عملکرد، میزبان وزاری اقتصاد، صمت، نفت و جهاد کشاورزی باشند.


FATF پای خاندوزی را به مجلس کشاند

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ، نخستین فرد از میان اعضای هیئت دولت و تیم اقتصادی است که قرار است به منظور نحوه اجرای بند‌های دستور العمل گروه اقدام ویژه مالی مصون به (FATF)، با حضور در کمیسیون اصل ۹۰  بحث و گفتگو‌هایی را با نمایندگان عضو این کمیسیون پیرامون این موضوع داشته باشد؛ علاوه بر این ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر علل حضور خاندوزی در مجلس شورای اسلامی در هفته جاری خواهد بود.

 

گفتنی است که جلسه برسی دستور العمل FATF قرار بود هفته‌های قبل در کمیسیون اصل ۹۰ انجام شود، اما این امر به دلایل نا معلومی در آن هفته لغو قرار است  این جلسه  در هفته جاری و همزمان با گذشت یک روز از انتشار توئیتی جعلی با نام «محمد باقر ذوالقدر» دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام انجام شود؛  حال باید دید که سرنوشت این لوایح سه گانه همزمان با روند مثبت مذاکرات وین چگونه رقم خواهد خورد.


روز‌های پر کار فاطمی امین در ساختمان سه گوش بهارستان


علاوه بر خاندوری «سید رضا فاطمی امین» از دیگر وزارای اقتصادی دولت است که قرار است در هفته جاری و در میان راه‌رو‌های ساختمان مجلس، روز‌ها پر کاری را سپری کند؛ وزیر صمت قرار است به مانند وزیر اقتصاد با حضور در کمیسیون اصل ۹۰، گزارش‌هایی را در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا به نمایندگان عضو این کمیسیون ارائه دهد.

علاوه بر این وزیر صمت موظف است که در روز سه شنبه (۱۴ دی) با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی را پیرامون آخرین وضعیت تنظیم بازار کالا‌های اساسی و غیر اساسی و همچنین توضیحاتی در مورد ساختار سازمانی جدید وزارت صمت در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی را به اعضای این کمیسون ارائه دهد؛ حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و پاسخ به سوالات نمایندگان نیز از دیگر علل احضار فاطمی امین به مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

طرح جنجالی بنزین، اوجی را به بهارستان برد

علاوه بر وزرای مذکور، «جواد اوجی» وزیر نفت دولت نیز از دیگر افراد کابینه سید ابراهیم رئیسی خواهد بود که قرار است به منظور برسی برنامه‌های وزارت نفت برای مسئله روش جدید توزیع یارانه بنزین به کمیسیون انرژی مجلس دعوت شود؛ مضاف بر این، دعوت از وزیر نفت به منظور حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای هم اندیشی پیرامون موضوع تهاتر محصولات نفتی در مقابل محصولات کشاورزی از دیگر علل حضور اوجی در ساختمان بهارستان خواهد بود.


حضور در کمیسیون عمران و پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر علت‌های حضور وزیر نفت در ساختمان مجلس شورای اسلامی است.


ساداتی نژاد و صالح آبادی آخرین میهمانان مجلس

در ادامه فرایند رفت و آمد‌های اعضای کابینه دولت سیزدهم، «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی از آخرین افراد اقتصادی دولت سیزدهم هستند که قرار است پیرامون توضیح در مورد برخی موارد با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گزارش‌هایی را به وکلای ملت ارائه دهند.


در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی قصد دارد به منظور ارائه توضیحاتی در مورد مشکلات  موجود در به تامین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان فعال در حوزه دام و طیور و موارد مرتبط با موضوع امنیت غذایی میهمان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ باشد.


علاوه بر این علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی از دیگر افراد تیم اقتصادی دولت است که قرار است با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی را پیرامون آخرین وضعیت وام پرداخت شده ازدواج جوانان و اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به نمایندگان عضو این کمیسیون ارائه دهد.


برسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس کیلد خورد


 در پایان مضاف بر حضور و پرسش و پاسخ وزاری اقتصادی دولت، باید به این نکته را هم پیرامون دستور کار نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد که از روز یکشنبه(۱۲ دی ماه) برسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه کلید خواهد خورد؛ حال باید دید به رغم انتقادات موجود نسبت به کلیات لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه تصمیمی را در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ اتخاذ خواهند کرد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: