bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
قیمت نفت خام در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) که آخرین روز معاملاتی 2021 بود با 1 درصد سقوط مواجه شد اما به لحاظ سالانه با بزرگترین رشد در 12 سال اخیر به کار خود پایان داد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) که آخرین روز معاملاتی 2021 بود با 1 درصد سقوط مواجه شد اما به لحاظ سالانه با بزرگترین رشد در 12 سال اخیر به کار خود پایان داد.
ریکاوری اقتصادی جهانی از بحران کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای تولیدکنندگان، باعث شد قیمت‌های سوخت حتی با وجود افزایش میزان ابتلا به کرونا در سراسر جهان، رشد کنند.
در آخرین روز معاملاتی 2021 قیمت نفت خام برنت نسبت به روز ابتدایی سال 53 درصد رشد کرده بود و قیمت نفت خام آمریکا هم 57 درصد از روز ابتدایی سال بالاتر بود.
این بالاترین رشد سالانه هر دو بنچ‌مارک نفت خام از سال 2009 تا کنون بود. قیمت نفت خام در معاملات آن سال بیش از 70 درصد رشد کرده بود.
کریگ جیمز، اقتصاددان ارشد کامسک می‌گوید: ما شاهد شیوع دلتا و اومیکرون و همچنین وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای و مسافرتی جدید بودیم اما تقاضا برای نفت خام نسبتا قدرتمند باقی مانده بود. این را می‌توان به تاثیر مشوق‌های اقتصادی بر مصرف انرژی و محدودیت‌های وضع شده (توسط اوپک پلاس) بر تولید نفت نسبت داد.

برچسب ها: نفت خام ، معاملات ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: