bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
زیر انرژی سریلانکا، اودایاگا مانبلا، گفت که کشورش به طور موقت تنها پالایشگاه نفت کلانیا را که ۵۱ سال قدمت دارد، با هدف مدیریت کاهش ذخایر ارزی، بسته است.

به گزارش بازارنیوز، وزیر انرژی سریلانکا، اودایاگا مانبلا، گفت که کشورش به طور موقت تنها پالایشگاه نفت کلانیا را که ۵۱ سال قدمت دارد، با هدف مدیریت کاهش ذخایر ارزی، بسته است.

 وزیر اودایاگا مانبلا گفت پالایشگاه کلانیا که روز دوشنبه تعطیل شد، ظرفیت تولید ۵۰ هزار بشکه در روز دارد و این تعطیلی منجر به صف‌های طولانی مصرف کنندگان در پمپ بنزین ها شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این پالایشگاه حدود ۵۰ روز تعطیل خواهد بود، تاکید کرد: سریلانکا در حال حاضر ذخایر ارزی بسیار محدودی داشته و برای تامین مایحتاج ضروری مانند غذا و دارو به آن نیاز بیشتری دارد.

او گفت که به محض اینکه دولت بتواند دلار کافی جذب کند واردات سوخت از سر گرفته می‌شود، اما جزئیاتی از جدول زمانی برای راه اندازی مجدد پالایشگاه را ارائه نکرد.

 وزارت انرژی سریلانکا دیروز اعلام کرد که پالایشگاه کلانیا را مجدداً در سوم ژانویه به دلیل مشکلات خرید نفت خام در شرایط بحران ارزی رایج تعطیل خواهد کرد.

 او توضیح داد که خرید نفت خام جایگزین به عنوان یک اقدام اضطراری به دلیل کمبود ارز با شکست مواجه شد، در حالی که رتبه اعتباری پایین کشور خرید نفت خام بر اساس اعتبار را دشوار کرده است.

او تاکید کرد که بسته شدن موقت پالایشگاه کلانیا که نفت خام سبک #ابوظبی را فرآوری می‌کند، منجر به کمبود سوخت در سریلانکا نخواهد شد که حدود ۱۱۰۰۰۰ بشکه در روز فرآورده‌های نفتی مصرف می‌کند.

منبع: رویترز

برچسب ها: پالایشگاه ، سریلانکا ، نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: