bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به ریزش، با کاهش ۱۸ هزار و ۴۱۷ واحدی همراه شد.

به گزارش بازارنیوز، بورس اوراق بهادار تهران که هفته گذشته به خاطر بسته ده‌بندی بورس رو به رشد بود، امروز و در اولین روز هفته با کاهش ۱۸ هزار و ۴۱۶ واحد به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۹۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۴ هزار و ۶۳۰ واحد به رقم ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۶.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند که حکایت از کاهش شاخص‌ها نسبت به روز قبل دارد. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز ۱.۳ درصد کاهش یافتند، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۱.۲ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۵ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس یک درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نوری، صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری غدیر و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با کاهش ۱۷۳ واحدی، به رقم ۱۸ هزار و ۶۶۲ واحد رسید، همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۰۲۶ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس هم به ۳۲۷ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۲.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۷۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد جهان‌فولاد سیرجان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشت و برعکس نماد‌های آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو، پتروشیمی لاوان و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، امروز بلوک یک درصدی هلدینگ خلیج‌فارس به صورت حراج در بورس ارائه شد و فردا هم بلوک دو درصدی ارائه می‌شود و بعد از آن یک بلوک ۱۵ درصدی از باقیمانده سهام دولت در هلدینگ خلیج‌فارس ارائه می‌شود.

پیش از این همچنین حسین قربان‌زاده رئیس سازمان بورس در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد نحوه وصول و واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ گفته بود: سود سهام عدالت به تدریج از شرکت‌های سرمایه‌پذیر اخذ می‌شود و تا پایان سال جاری به حساب همه سهامداران عدالت واریز می‌شود.

وی این نکته را هم گفته بود که در جلسه شورای عالی بورس کارگروهی برای وصول سود سهام عدالت تشکیل می‌شود که این سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول کرده و به صورت متمرکز از طریق سجام یا شماره شبا اعلامی به سازمان خصوصی‌سازی به حساب ذی‌نفعان واریز شود.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و بهتر است سرمایه‌گذاران حقیقی از طریق صندوق‌ها و به روش غیرمستقیم، وارد بازار شوند.

/ فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: