bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
در بازار امروز شاخص کل با اُفت ۱.۳۲ درصدی معادل ۱۸۴۱۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۹۴ واحد سقوط کرد. همچنین شاخص کل هموزن نیز اُفت ۱.۲۶ واحدی را تجربه کرد و تا سطح ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد عقب نشست. در گفتگو با نیما میرزایی به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

به گزارش بازارنیوز، بورس دیروز ۱۱ دی ۱۴۰۰ همان گونه که پیش بینی می‌شد با فشار فروش آغاز شد و شاخص‌ها از همان ابتدا رنگ قرمز را برای دیروز خود انتخاب کردند.

این قرمزپوشی شاخص‌ها تا انتهای بازار ادامه یافت البته با یک تفاوت! تفاوت این بود که با گذشته بازار عمق سقوط شاخص‌ها بیشتر شد.

در نهایت در بازار دیروز شاخص کل با اُفت ۱.۳۲ درصدی معادل ۱۸۴۱۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۹۴ واحد سقوط کرد. همچنین شاخص کل هموزن نیز اُفت ۱.۲۶ واحدی را تجربه کرد و تا سطح ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد عقب نشست.

ارزش معاملات در بورس دیروز سطح سه هزار میلیارد تومان را حفظ کرد و در پایان معاملات دیروز عدد ۳۴ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریالی جلوی ارزش معاملات نقش بست.

فولاد، فارس، شپدیس، نوری، کچاد، وغدیر و خودرو هفت نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بودند.

مطابق روز‌های گذشته باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و این بار ۴۷۴ میلیارد تومان دیگر هم توسط حقیقی‌ها از سهام بیرون کشیده شد و احتمالا یا در بورس پارک شد، یا به صندوق‌های درآمد ثابت نقل مکان کرد و یا در بدترین حالت کلا از بازار سرمایه خارج شد و به بازار‌های موازی رفت.

بورس امروز چگونه خواهد بود؟
نیما میرزایی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه گفت: بازار در دو راهی سیو سود مقطعی و یا گسترش آن قرار گرفته است و قدرت خریداران و فروشندگان تفاوت قابل توجهی ندارد و اندک توان بیشتر جبهه فروشندگان نیز با ورود مجدد حقوقی‌ها تضعیف خواهد شد.

وی افزود: نکته مهم و دلگرم کننده این است که کف شاخص در حمایت قبلی تقریبا بسته شده است و فروشندگان نیز قصد خروج کلی از بازار را ندارند

این تحلیلگر بازار سرمایه در انتها اظهار داشت: برای بازار امروز معاملات نوسانی با برایند ریزشی را پیش بینی می‌کنم.

/ نبض بورس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: