bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی پنج روز گذشته ۲۸ استان متاثر از برف، کولاک و آبگرفتگی شده که ۲۵۵ تیم عملیاتی هلال احمر شامل ۱۰۹۷ امدادگر تاکنون در ۵۷ شهرستان به ۶۸۱۳ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش بازارنیوز: امدادگران در ۱۴ استان شامل آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد که شامل ٢٧ شهر، ۶۶ روستا، ٩ منطقه عشایری و ۲۴ جاده کوهستانی می‌شود، ۲۰۳۶ نفر را اسکان اضطراری داده و تا این لحظه سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ۵۰۰ نفر و کنارک با ظرفیت ۱۰۶ نفر برپا کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر انتقال ۶۶ نفر به منطقه امن و یک نفر به مرکز درمانی، ۱۴۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و ۲۶ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شده‌اند، همچنین دو نفر از هموطنان در سیل لامرد و داراب جان خود را از دست داده اند.

ولی پور تصریح کرد:در این مدت ۱۱۰ دستگاه چادر، ۷۱۳ تخته موکت، ۸۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۴۳۱ کیلوگرم نایلون، ۱۰۴۲ ست شستشو، ۱۳۶ بسته غذایی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم برنج و یک هزار، ۷۱۵ قوطی کنسروجات، ۴۱ کیلوگرم خرما و دو هزار و ۴۱۵ بطری آب معدنی میان آسیب دیدگان توزیع شد.

برچسب ها: برف ، بارش ، آبگرفتگی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: