bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
ارزش بازار شرکت اپل برای چند لحظه در معاملات روز دوشنبه آمریکا از 3 تریلیون دلار فراتر رفت تا به اولین شرکت آمریکایی‌ای تبدیل شود که به این رکورد دست یافته است. ارزش سهام اپل در ادامه معاملات دیشب دوباره افت کرد و به زیر 3 تریلیون دلار بازگشت.

به گزارش بازارنیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ارزش بازار شرکت اپل برای چند لحظه در معاملات روز دوشنبه آمریکا از 3 تریلیون دلار فراتر رفت تا به اولین شرکت آمریکایی‌ای تبدیل شود که به این رکورد دست یافته است. ارزش سهام اپل در ادامه معاملات دیشب دوباره افت کرد و به زیر 3 تریلیون دلار بازگشت.


در لحظه‌ای که اپل توانست این رکورد جدید را به ثبت برساند ارزش هر سهم آن 182.86 دلار شده بود. در پایان معاملات روز دوشنبه آمریکا (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) ارزش هر سهم اپل با جهشی 2.5 درصدی نسبت به قیمت بسته شده روز قبلی در 182.01 دلار بسته شد تا ارزش کل شرکت به 3 تریلیون دلار خیلی نزدیک باقی بماند.
رسیدن به این دستاورد سمبلیک نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در مورد اپل و توانایی رشد آن بسیار خوش‌بین هستند. با رسیدن به ارزش 3 تریلیون دلاری در بازار، اپل توانسته است در کمتر از 4 سال ارزش خود را 3 برابر کند. این در حالی است که تحلیل‌گران معتقدند هنوز جای زیادی برای پیشرفت این شرکت وجود دارد.


عامل اصلی رشد سهام گزارش 3ه ماهانه اپل بود که نشان می‌داد این شرکت در همه دسته‌بندی‌های محصولات خود رشد کرد است و درآمد آن در 3 ماهه چهارم نسبت به یک سال قبل 29 درصد جهش کرده است.


با وجود این که گوشی‌های آیفون همچنان مهم‌ترین عامل رشد درآمدهای شرکت هستند تجارت خدمات اپل هم رشدی قابل توجه داشت و نسبت به سال قبل 25.6 درصد جهش کرد و تا در این 3 ماهه درآمدی 18 میلیارد دلاری را نسیب اپل کند.

برچسب ها: اپل ، آمریکا ، تریلیون
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: