bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از روز ۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور کلید خورد.

به گزارش بازارنیوز، اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از روز ۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور کلید خورد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان اولین مالیات بر مصرف کشور از سال ۸۷ به صورت آزمایشی ۵ ساله آغاز به کار کرد و پس از آن در بودجه‌های سالانه، اجرای آن به صورت یکساله تمدید شد تا آنکه قانون جدید خرداد ماه سال ۱۴۰۰ مصوب شد و از روز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ نیز قانون دائم آن به اجرا درآمد.

مشمولان این قانون مکلف به اجرای تکالیف قانونی جدید و رعایت مقررات موضوع این قانون هستند. براساس مفاد تبصره (۲) بند «الف» ماده (۹) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، تولیدکنندگان و یا عرضه‌کنندگان کالا‌های موضوع این بند، مکلفند از تاریخ اجرای این قانون، برچسب معافیت از مالیات بر ارزش افزوده را بر روی بسته‌بندی کالا‌های مذکور درج نمایند.

دریافت مالیات و عوارض از کالا‌ها و خدمات معاف توسط عرضه‌کنندگان آنها، مطابق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، مشمول جریمه‎‌ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافتی بوده و قابل بخشودگی نیست.

به گزارش فارس طبق اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، قانون دائمی تسهیلات خوبی برای حمایت از تولید و اقلام خوراکی مردم فراهم کرده و دایره معافیت در این بخش گسترده‌تر شده است.

براساس ماده ۹ این قانون دائمی عرضه کالا‌ها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند که در گزارشی مفصل به این موضوع پرداخته شد. این معافیت‌ها شامل بخش کشاورزی، اقلام مصرفی خانوار، فرهنگ، بخش‌هایی از خدمات و حمل و نقل می‌شود.

همچنین طبق این قانون از امروز اصل طلا و جواهر و پلاتین از دایره مالیات بر ارزش افزوده خارج شد و فقط از اجرت، سود و کارمزد دریافت می‌شود.



/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: