bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
ژاپنی‌ها به وقت شناسی شهره اند و از همین رو دو فرودگاه ژاپن به عنوان وقت شناس‌ترین فرودگاه‌های جهان با کمترین تاخیر در سال ۲۰۲۱ شناخته شده اند.

بر اساس رتبه بندی سالانه شرکت تجزیه و تحلیل هوانوردی سیریوم «Cirium»، فرودگاه هانه دا یا هایندا توکیو در سال ۲۰۲۱ با ۹۵.۶ درصد پرواز‌ها به موقع به عنوان وقت شناس‌ترین فرودگاه جهان انتخاب شد.

در طول سال ۲۰۲۱، خطوط هوایی در سراسر جهان نزدیک به ۲۵ میلیون پرواز انجام دادند که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۰ درصدی داشته است، اما این تعداد همچنان ۳۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کمتر است.

جرمی بوون، مدیرعامل سیریوم، گفت: این سال چالش برانگیز دیگری برای صنعت هوانوردی بوده است، اما سال ۲۰۲۱ قطعاً بهتر از سال ۲۰۲۰ بود که نشان‌دهنده شروع جدیدی برای بهبود بود.

از سوی دیگر، شرکت آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways) ژاپن با ۹۵ درصد پرواز‌های به موقع خود به عنوان وقت شناس‌ترین شرکت هواپیمایی در سراسر جهان معرفی شد و پس از آن ژاپن ایرلاین (Japan Airlines) قرار دارد که نشان دهنده استاندارد‌های بالای تعیین شده توسط صنعت هوانوردی ژاپن است.

خطوط هوایی دلتا جایزه پلاتینیوم را دریافت کرد، زیرا سیریوم آن را به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی در جهان از نظر تعالی عملیاتی رتبه بندی کرد.

بهترین فرودگاه‌های جهان در ۲۰۲۱
البته این رتبه بندی با بهترین فرودگاه‌های جهان متفاوت است و از قدیم ژاپنی‌ها به وقت شناسی و اهمیت به زمان شهره بودند. بر اساس رتبه بندی سکای تریکس فرودگاه بین المللی حمد دوحه در سال ۲۰۲۱، پس از افزایش رتبه خود در طول سالها، در صدر جدول رتبه بندی قرار دارد. فرودگاه هانه دا در جایگاه دوم قرار گرفته در حالی که فرودگان چانگی سنگاپور که در ۲۰۲۰ در صدر ایستاده بود به جایگاه سوم تنزل یافته است.
رتبه بندی بر اساس رای مشتریان در نظرسنجی رضایتمندی فرودگاه‌های جهانی از آگوست ۲۰۲۰ تا جولای ۲۰۲۱ انجام شده است. اما وقت شناس‌ترین فرودگاه‌های جهان بر اساس آمار و ساعات پرواز فرودگاه‌های بزرگ و کمترین درصد تاخیر پرواز انتخاب شده اند.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: