bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
تویوتا با پایین کشیدن جنرال‌موتورز توانست در سال 2021 به پرفروش‌ترین خودروساز در آمریکا تبدیل شود. این اولین بار از سال 1931 تا کنون بود که خودروسازی به جز جنرال‌موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا می‌شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تویوتا با پایین کشیدن جنرال‌موتورز توانست در سال 2021 به پرفروش‌ترین خودروساز در آمریکا تبدیل شود. این اولین بار از سال 1931 تا کنون بود که خودروسازی به جز جنرال‌موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا می‌شود.
همچنین این اولین بار در تاریخ آمریکا بود که خودروسازی غیر بومی پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا می‌شود.
تویوتا توانست با مدیریت بهتر زنجیره‌های تامین برای اولین بار پس از 90 سال جنرال‌موتورز (جی‌ام) را از تخت خود به زیر بکشد. این در حالی بود که در سال 2021 تداوم بحران کمبود تراشه کامپیوتری باعث شد خودروسازان بسیاری از کارخانه‌های خود را تعطیل کنند و موجود خودروی آماده فروش به کمترین سطح خود برسد.
جی‌ام اعلام کرد در سال 2021 موفق به فروش 2.2 میلیون خودرو شده است که این نسبت به سال گذشته کاهشی 12.9 درصدی را نشان می‌دهد. در مقایسه تویوتا اعلام کرد فروش این شرکت در سال 2021 با رشدی 10.4 درصدی نسبت به سال 2020 روبرو شده و به 2.3 میلیون دستگاه رسیده است. تفاوت دقیق فروش بین این دو خودروساز بزرگ 114,034 خودرو بوده است.
جک هولیس، رییس فعالیت‌های خودرویی تویوتا در آمریکای شمالی با کم اهمیت دانستن این دستاورد گفت: بله ما از نظر فروش از جنرال‌موتورز پیشی گرفته‌ایم اما با صراحت می‌گویم این هدف ما نیست و ما آن را پایدار نمی‌بینیم.
جی‌ام از سال 1931 با پیشی گرفتن از فورد موتور به پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا تبدیل شده بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: