bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حساب شرکت‌های توزیع برق برای شبکه‌های آسیب دیده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس اختصاص یافته و واریز شد.

به گزارش بازارنیوز، در همین رابطه و به نقل از وزارت نیرو، «آرش کردی» افزود: با شروع بارندگی‌ها، مناطق روستایی زیادی در شهرستان‌های سراوان، دشتیاری و نیکشهر استان سیستان و بلوچستان به دلیل آسیب به شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف، بی‌برق شده بودند که با انجام اقدام‌های لازم مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: در منطقه تنگه کنارک بیشترین آسیب را شاهد بودیم که هم‌اکنون بخشی از شبکه برق بازسازی شده و تنها پنج روستا از نعمت برق محروم هستند که تا ساعت ۲۱ امشب برق‎‌دار خواهند شد.

مدیرعامل توانیر گفت: تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند و در منطقه منوجان استان کرمان هم ۱۶ روستا بی‌برق شده بود که در عملیاتی ۹ روستا برق‌دار شده و چهار روستا هم تا ساعاتی دیگر به شبکه متصل خواهند شد.

به گفته کردی، مشکل اصلی در روستا‌ها نبود دسترسی بوده که به محض ایجاد دسترسی محلی، روستا‌ها برق‌‎دار خواهند شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری با پیگیری وضعیت سیل‌زدگان استان‌های جنوبی، وزیر نیرو را مامور کرد تا به نمایندگی از رییس‌جمهور راهی مناطق سیل‌زده جنوب کشور شود.

به گزارش ایرنا، ورود ۲ سامانه بارشی به شهرستان‌های جنوبی سیستان طی چهار روز گذشته و ریزش بیش از ۳۰۰ میلی‌متر باران باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بسیاری از خانه‌ها در شهرستان‌های کُنارک، چابهار و دشتیاری شده است.

با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها در شهر بندری کُنارک با مشکل آبگرفتگی مواجه شده است، بسیاری از مردم در سالن‌های اسکان موقت مستقر شده‌اند و برای بازگشت به خانه‌های خود مشکلاتی دارند و طبق گفته مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رفع این مشکلات نیازمند توجه مسوولان در سطوح استانی و ملی است.





/ایرنا

برچسب ها: سیل ، خسارت سیل ، برق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: