bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
وزیر نیرو در بازدید از پل دوم میناب (بسیج) گفت: اعتبار‌های ویژه‌ای برای تعمیر این پل در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، علی اکبر محرابیان در خصوص خسارت‌های وارده ناشی از بارندگی و سیلاب در میناب اظهار داشت: برای خسارت‌های وارد شده باید تصمیم گیری شود که بعد از ظهر جلسه‌ای تشکیل و تصمیم‌های لازم اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص کنارک هم شب گذشته نشست مفصلی برگزار و بین اداره‌های مختلف تقسیم کار شد، مهمترین موضوع انجا آبگرفتگی بود که با فراخوان دستگاه‌های مربوط از سراسر کشور در آنجا حاضر شدند.

وی اضافه کرد: امروز سه هواپیمای امدادی وارد منطقه شد و لوازم مورد نیاز مردم و امدادی به صورت وسیع به آن منطقه منتقل شد.

وزیر نیرو گفت: بنا شده تا امشب جمع‌آوری آب به طور کامل انجام و شهر و منازل مردم از آب تخلیه شود و عصر مجدد به کنارک باز می‌گردم و تصمیم‌های جدیدی را برای بازسازی منطقه اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به مناطق سیل زده هرمزگان سفر کرده است به همراه استانداری هرمزگان از پل دوم میناب (بسیج) و شهرک المهدی و فرهنگ شهر میناب دیدن کرد.

علی اکبر محرابیان در این با مردم این منطقه به گفتگو پرداخت و در جریان خسارات وارده ناشی از سیل و اقدامات در حال انجام قرار گرفت.

پل بسیج میناب که سیزدهم دیماه به دلیل طغیان رودخانه‌ها و حجم گسترده سیلاب‌ها دچار خسارت و شستگی در ورودی و دستک‌های خاکی آن شده بود که عملیات بهسازی و اصلاح آن همان زمان آغاز شده بود.

۲۷۲ میلی‌متر در میناب باران بارید و دریچه‌های سد استقلال بر اثر سرریز شدن دریاچه سد استقلال روز دوشنبه باز شد و این پل نیز در پایین دست سد استقلال میناب واقع شده است.

بیش از یک هزار منزل در ۳۰محله این شهرستان درجریان بارندگی روز‌های اخیر دچار آبگرفتگی شد.

شهرک المهدی در پایین کوه‌های شرقی شهر میناب قرار دارد و هنگام بارندگی روان آب از آن کوه‌ها به سمت این شهرک جاری می‌شود و به دریا می‌ریزد و در بارندگی اخیر هم برای مردم مشکل‌های فراوانی ایجاد شده است.

فرهنگ شهر هم در گودی قرار داد و به دلیل نیمه کاره بودن بلوار امام علی (ع) و ارتفاع بیشتر این بلوار از این محله، آب پشت این بلوار متوقف شده و وارد منازل مردم می‌شود.




/ایرنا

برچسب ها: وزیر نیرو ، میناب ، سیل
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: