bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
معاون قوه قضائیه تاکید کرد: منافع برخی از افراد اجازه نمی‌دهد طرح کاداستر به طور کامل اجرا شود و مقاومت‌هایی در دستگاه‌های مختلف وجود دارد که جلوی اجرای کامل طرح کاداستر گرفته است.

حسن بابایی عصر امروز ۱۵ دی ماه در جلسه اعضای شورای قضایی استان کرمان بر لزوم جدی گرفتن بازرسی‌ها تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال از بین بردن فساد و ارتقای سلامت اداری هستیم باید بازرسی‌ها را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه بازرسی می‌تواند از حدود ۸۰ درصد فساد‌های که می‌تواند در واحد‌های ثبتی صورت گیرد، را بگیرد و در ادامه از برون‌سپاری برخی امور ثبتی خبر داد و بیان کرد: با اجباری شدن ثنا و الکترونیکی شدن فرآیند‌ها و برون‌سپاری، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و هم اکنون ۲۰ طرح و لایحه در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم، اما همکاری کند است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: برای بررسی عدم اعتباربخشی اسناد عادی هفته آینده در کمیسیون قضایی مجلس حضور پیدا می‌کنیم و این در شرایطی است که بسیاری از دعاوی ما مربوط به اسناد عادی و سوء استفاده از آنهاست و به دنبال آن هستیم، اعتبار اسناد عادی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی شهری اظهار کرد: قوانین زیادی در امور اراضی داریم و اینکه باید مشکل در اجرا را رفع کنیم. بر اساس قانون امنیت قضایی در اراضی کشاورزی خرد شده امکان صدور اسناد کاداستر وجود دارد و باید به سمت ثبت نوین سازی و هوشمند حرکت کنیم و نرم‌افزار‌هایی طراحی شود تا فرد به راحتی بتواند خرید و فروش املاک را انجام دهد.

بابایی تاکید کرد: منافع برخی از افراد اجازه نمی‌دهد طرح کاداستر به طور کامل اجرا شود و مقاومت‌هایی در دستگاه‌های مختلف وجود دارد که جلوی اجرای کامل طرح کاداستر گرفته است.

وی در پایان شهید سلیمانی را مظهر مقاومت و شجاعت در منطقه دانست و گفت: سردار دل‌ها از کرمان برخاست و یک زینت برای کرمان و کشور است.

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: